یادداشت امیررضا باقری
1402/4/31
این کتاب از لحاظ منابع بصری کتاب نسبتا خوبی است هرچند که کیفیت تصاویر در برخی موارد قابل قبول نیست. از لحاظ منابع نوشتاری آکادمیک و همچنین طبقه بندی و نظم و بعضا صحت اطلاعات کتاب خوبی نیست. وقتی به جنبه های فرمی میپردازد به علت ترجمه گنگ و ضعیف مترجم و عدم استفاده از علائم راهنمای گرافیکی برای کمک به درک بهتر خواننده، بسیاری از اوقات گیج کننده عمل میکند. نویسنده کتاب که مراکشی(مغربی) است، بیطرفی آکادمیک را در نوشتار خود رعایت نکرده است و بخش قابل توجهی از کتاب را به منابع خطی شمال آفریقا اختصاص داده و منابع بسیارمهمتری از خاورمیانه را نادیده گرفته است. مدیومهای مهمی از خوشنویسی مانند سکهها، ظروف، منسوجات، اسلحه و... به طور کلی نادیده گرفته شده است. در بخش پایانی هم که به خوشنویسی در عصر معاصر میپردازد، خوشنویسان معاصر و هچنین طراحان تایپ و تاپیوگرافی را به کلی نادیده میگیرد و به معرفی چند نقاش خط بسنده میکند. در کل به عنوان یک مخاطب طراح گرافیک اصلا راضی نبودم.
15
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.