یادداشت الهام اسماعیلی
1401/9/6
زهره قایینی و فرزانه طاهری قندهاری در این کتاب کوشش کردهاند که افزون بر آموزش فهرستنویسی و سازماندهی کتابهای کتابخانه به زبان بسیار ساده و شناساندن اصطلاحات مهم و لازم کتابداری، به علاقهمندان آموزش دهند که چگونه میتوانند کتابخانهای پویا و فعال داشته باشند. در این دستنامه کتابدار گام به گام میآموزد که چگونه با نیازسنجی کودکان منطقه و برگزاری فعالیتهای مورد علاقه این گروه از کودکان و نوجوانان، کتابخانه خود را به کتابخانهای فعال و پویا بدل سازد. او روشهای بلندخوانی با کودکان و قصهگویی با آن ها را فرا میگیرد و تشویق میشود که با خواندن و شناخت الگوهای مشابه، خود پا پیش بگذارد و برنامهای خلاقانه برای کتابخانه خود طراحی کند. این دستنامه می تواند یاریگر کتابداران کتابخانههای کوچکی در محلهها، روستاها، آموزشگاهها و کلاسهای درس و همچنین کنشگران فرهنگی و مروجان کتابخوانی در سراسر ایران باشد.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.