یادداشت نرجس درزاده
1404/4/3
کاسپارِ هاندکه،علاوه بر شکنجهای که در متن با آن مواجهایم،این شکنجه را به مخاطبهای خود نیز وارد میکند،(نوعی شوک شبیه به بودلر) و این روند چه در سه قطعه به فارسی نعلبندیان،چه در اهانت به تماشاگر و چه در غیبگویی مدام تکرار میشود. این خشم همانند فیلمهای هانِکه (فیلمساز تقریبا همنامِ اتریشیاش)در ذهن مخاطب رسوخ میکند. و نمود جامعهایست که در آن هرگونه رابطهی دیالکتیکیای محو شده و انسان به ماشینِ دارای کلام و حرکت تقلیل یافته
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.