بریدههای کتاب حسن عليزاده حسن عليزاده 1403/11/26 شور زندگی: ماجرای زندگی ونسان وان گوگ نقاش هلندی اروینگ استون 4.5 30 صفحۀ 56 مهم این نیست که دنیا چه میاندیشد، رامبرانت میبایست نقاشی بکند، مهم نبود که خوب نقاشی کند یا بد؛ نقاشی نیرویی بود که او را بهعنوان بشر زنده نگاه میداشت. ونسان، ارزش اساسی هنر در بیانی است که به هنرمند میدهد. رامبرانت در تکمیل آنچه مقصود زندگی خود میدانست کوشید. همین کافی بود که به او حق دهد حتی اگر هنرش بیارزش میبود، توفیقش در زندگی هزاران بار بیشتر از ان بود که ثروتمندترین تاجر آمستردام باشد. 0 1 حسن عليزاده 1403/11/22 شور زندگی: ماجرای زندگی ونسان وان گوگ نقاش هلندی اروینگ استون 4.5 30 صفحۀ 351 یک نقاش نباید دربارهی آنچه میکشد، فکر کند؛ با نقادهاست که تئوری ببافند. 0 3 حسن عليزاده 1403/3/27 یادداشت های زیرزمین و شب های روشن فیودور داستایفسکی 4.1 56 صفحۀ 173 امروز این پرسش بيهوده را از خودم میکنم؛ کدام یک به دیگری ترجیح دارد: خوشبختیای مبتذل و مسکینانه یا رنج و دردی متعالی؟ بگویید ببینم کدام یک از آن دیگری ارزشمندتر است؟ 0 2 حسن عليزاده 1403/3/25 یادداشت های زیرزمین و شب های روشن فیودور داستایفسکی 4.1 56 صفحۀ 32 اگر فقط آدم تنبلی بودم، چقدر برای خودم احترام قائل میشدم. به این علت به خودم احترام میگذاشتم که احساس میکردم دست کم میتوانم تنبل باشم، میتوانم خصلتی داشته باشم که از داشتنش اطمینان دارم. سؤال: کی هستی؟ جواب: آدمی تنبل! 0 0 حسن عليزاده 1403/3/22 تبارشناسی جریان های سیاسی و آسیب شناسی احزاب در ایران اسماعیل آزادی 4.0 1 صفحۀ 485 اولین مانع تحزب در جامعه، نبود آزادی است؛ البته این نخستین شرط است و آخرین نیست و به دنبال آزادی، انتخابات آزاد از اهمیت خاصی برخوردار است. تاریخ کشورهای اروپایی هم حکایت از این دارد که حزب نه با یک اراده و تصمیم قبلی بلکه بر حسب ضرورت و بنا به یک عامل فنی که برگزاری انتخابات باشد جوانه زد، رشد پیدا کرد و به تدریج توسعه یافت. 0 0 حسن عليزاده 1403/3/8 تبارشناسی جریان های سیاسی و آسیب شناسی احزاب در ایران اسماعیل آزادی 4.0 1 صفحۀ 184 دکتر ورجاوند علاوه بر فعالیت سیاسی، فعالیتهای گستردهای در حوزههای فرهنگی و میراث آن داشت که شاید مهمترین آن جلوگیری از تخریب تخت جمشید پس از انقلاب ۱۳۵۷ باشد. 0 4
بریدههای کتاب حسن عليزاده حسن عليزاده 1403/11/26 شور زندگی: ماجرای زندگی ونسان وان گوگ نقاش هلندی اروینگ استون 4.5 30 صفحۀ 56 مهم این نیست که دنیا چه میاندیشد، رامبرانت میبایست نقاشی بکند، مهم نبود که خوب نقاشی کند یا بد؛ نقاشی نیرویی بود که او را بهعنوان بشر زنده نگاه میداشت. ونسان، ارزش اساسی هنر در بیانی است که به هنرمند میدهد. رامبرانت در تکمیل آنچه مقصود زندگی خود میدانست کوشید. همین کافی بود که به او حق دهد حتی اگر هنرش بیارزش میبود، توفیقش در زندگی هزاران بار بیشتر از ان بود که ثروتمندترین تاجر آمستردام باشد. 0 1 حسن عليزاده 1403/11/22 شور زندگی: ماجرای زندگی ونسان وان گوگ نقاش هلندی اروینگ استون 4.5 30 صفحۀ 351 یک نقاش نباید دربارهی آنچه میکشد، فکر کند؛ با نقادهاست که تئوری ببافند. 0 3 حسن عليزاده 1403/3/27 یادداشت های زیرزمین و شب های روشن فیودور داستایفسکی 4.1 56 صفحۀ 173 امروز این پرسش بيهوده را از خودم میکنم؛ کدام یک به دیگری ترجیح دارد: خوشبختیای مبتذل و مسکینانه یا رنج و دردی متعالی؟ بگویید ببینم کدام یک از آن دیگری ارزشمندتر است؟ 0 2 حسن عليزاده 1403/3/25 یادداشت های زیرزمین و شب های روشن فیودور داستایفسکی 4.1 56 صفحۀ 32 اگر فقط آدم تنبلی بودم، چقدر برای خودم احترام قائل میشدم. به این علت به خودم احترام میگذاشتم که احساس میکردم دست کم میتوانم تنبل باشم، میتوانم خصلتی داشته باشم که از داشتنش اطمینان دارم. سؤال: کی هستی؟ جواب: آدمی تنبل! 0 0 حسن عليزاده 1403/3/22 تبارشناسی جریان های سیاسی و آسیب شناسی احزاب در ایران اسماعیل آزادی 4.0 1 صفحۀ 485 اولین مانع تحزب در جامعه، نبود آزادی است؛ البته این نخستین شرط است و آخرین نیست و به دنبال آزادی، انتخابات آزاد از اهمیت خاصی برخوردار است. تاریخ کشورهای اروپایی هم حکایت از این دارد که حزب نه با یک اراده و تصمیم قبلی بلکه بر حسب ضرورت و بنا به یک عامل فنی که برگزاری انتخابات باشد جوانه زد، رشد پیدا کرد و به تدریج توسعه یافت. 0 0 حسن عليزاده 1403/3/8 تبارشناسی جریان های سیاسی و آسیب شناسی احزاب در ایران اسماعیل آزادی 4.0 1 صفحۀ 184 دکتر ورجاوند علاوه بر فعالیت سیاسی، فعالیتهای گستردهای در حوزههای فرهنگی و میراث آن داشت که شاید مهمترین آن جلوگیری از تخریب تخت جمشید پس از انقلاب ۱۳۵۷ باشد. 0 4