بریدههای کتاب رمان های کلیدی جهان سجاد علی پور 1403/4/17 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 37 رمان در این عصر[عصر قرون وسطی] قدیمی ترین مواد و مصالح، و از جمله ادبیات قوم سِلت را به کار می گیرد. و در نتیجه نخستین حلقه های زنجیر رمان اروپایی درست می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 49 سراسر تاریخ چین مبارزه سازندگان است با ویرانگران، و جدال تمدّن و توحّش. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 26 نویسنده[پترونیوس] با شرح این قضایا [در رمان ساتیریکون] سیمای واقعی عصر خویش را دقیقاً نشان می دهد و جامعه ی روم قدیم را تیره و تار و بی بند و بار و تجمل پرست و شهوتران معرفی می کند. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/16 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 34 یک بانوی نویسنده ی ژاپنی[مورازاکی شیکی بو] ، شش قرن پیش از خانم لافیت، مؤلف رمان ((شاهزاده خانم کِلِو))، نخستین زمان روانشناسانه را آفریده است. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/19 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 64 رمان پیکارسک در اسپانیا، با ((سروانتس)) به پایان خود رسید. اما در قرن بعد عمری دوباره یافت. و ((فیلدینگ)) در انگلیس و ((لزاژ)) در فرانسه رمان هایی به این سبک و سیاق نوشتند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 70 [سروانتس] با بعضی از نویسندگان و ادیبان زمان خود بحث ها و مجادلاتی داشت، که از همه معروفتر بحث و جدال او لُوپ دووِگا بود_و دومین قسمت دن کیشوت پاسخ اوست به نظریات لوپ دووِگا. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 8 رزم آوران جنگ های صلیبی دروازه های مغرب زمین را به روی امواج داستان ها و روایات شرقی می گشایند، و این امواج که از یونان و مصر و ایران و هند بر می خیزد، به سراسر مغرب زمین سرازیر می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 45 ((در حاشیه ی مرداب)) غالباً جنبه های رزمی و قهرمانی پیدا می کند، حماسه و افسانه های پهلوانی در چین تقریباً وجود ندارد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 27 [پترونیوس] سرانجام به توطئه علیه امپراطوری[روم] متهم شد، و در سال 66 میلادی خودکشی کرد. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 95 دانیل دِفُو بازرگان بود و صنعتگر ماهی و مأمور اطلاعات، چند بار به زندان افتاد، و تا پای چوبه دار نیز رفت. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 95 رابینسون کروزوئه در عین حال که راهنمای نوعی کاپیتالیسم(سرمایه داری) و استعمار است، کتابی است فلسفی و تا حدّی عرفانی. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 47 رمان در چین، که همزمان با تئاتر آفریده شد، همانند تئاتر از اعماق فرهنگ مردم چین برآمده بود. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 27 فردریکو فلینی سینماگر نامدار ایتالیایی، که بر اساس اقتباسی از این رمان [ساتیریکون] فیلمی ساخته است، می گوید:((فیلمی درباره ی دنیای قدیم ساخته ام، که در حقیقت داستان دنیای امروز ماست!)) 0 1 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 5 رمان مدرن، کم و بیش محصول مرحله ای از تاریخ بشریت، یعنی دوران سرمایه داری است. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/17 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 38 سیر و حرکت این ((رمان)) ها [رمان های از قرن 12 تا 14 میلادی] به دو دوره تقسیم می شوند:دوره ی حکایت عاشقانه ی ((تریستان))، و دوره ی داستان های شگفت آور عصر آرتورشاه، که شوالیه های میزگرد به صحنه می آیند، و خلق و خوی شوالیه گری و قهرمانی در این قلمرو با عرفان مسیحی می آمیزد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 66 دن کیشوت بر ویرانه های رمان شوالیه ای بنیاد نهاده شد. این اثر از پیچ و خم ها و مسیر زمان پیکارسک، و داستان های شبانی و خیالی می گذرد. و همه ی آن ها را پشت سر می گذارد. و فُرم مدرنی از رُمان را ارائه می دهد. و با این حساب دُن کیشوت نخستین رمان نیست، بلکه آغازگر و سرفصل دوران جدید رمان شمرده می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 54 ولتر:(( رابله فیلسوف مستی بود که جز در هنگام مستی چیزی نمی نوشت.)) 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 47 بر اساس اقتباس هایی از این رمان [در حاشیه ی مرداب]، و با کم و بیش تغییراتی، در سراسر جهان فیلم های سینمایی، و فیلم های کارتونی، وسریال های تلویزیونی ساخته اند. و حتی قسمت هایی از این رمان در صحنه ی تئاتر و اپرا لحظاتی به یادماندنی آفریده اند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 76 شارل سُورِل رمان رئالیستی و انتقادی را پایه ریزی می کند. و تصویری از خلقیات بخشی از جامعه ی عصر خود را به دست می دهد. قهرمانان رمان او افرادی فرومایه اند یا از اشراف بدنام. رئالیسم او جنبه ی کمیک دارد و به نمایشنامه های کمدی می ماند، و زبان مردم و زبان ادیبانه را در کنار همدیگر برای بیان مقصود به کار می گیرد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/22 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 104 ((همان طور که جسم آدمی هنوز اسرار ناشناخته ای دارد، ما با همه ی زوایای روح بشر هنوز آشنا نیستیم، و همه ی ابعاد اندیشه و احساس انسان برای ما آشکار نیست.)) پی یر کارله دوشاملَن دو ماریوو 0 0
بریدههای کتاب رمان های کلیدی جهان سجاد علی پور 1403/4/17 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 37 رمان در این عصر[عصر قرون وسطی] قدیمی ترین مواد و مصالح، و از جمله ادبیات قوم سِلت را به کار می گیرد. و در نتیجه نخستین حلقه های زنجیر رمان اروپایی درست می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 49 سراسر تاریخ چین مبارزه سازندگان است با ویرانگران، و جدال تمدّن و توحّش. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 26 نویسنده[پترونیوس] با شرح این قضایا [در رمان ساتیریکون] سیمای واقعی عصر خویش را دقیقاً نشان می دهد و جامعه ی روم قدیم را تیره و تار و بی بند و بار و تجمل پرست و شهوتران معرفی می کند. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/16 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 34 یک بانوی نویسنده ی ژاپنی[مورازاکی شیکی بو] ، شش قرن پیش از خانم لافیت، مؤلف رمان ((شاهزاده خانم کِلِو))، نخستین زمان روانشناسانه را آفریده است. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/19 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 64 رمان پیکارسک در اسپانیا، با ((سروانتس)) به پایان خود رسید. اما در قرن بعد عمری دوباره یافت. و ((فیلدینگ)) در انگلیس و ((لزاژ)) در فرانسه رمان هایی به این سبک و سیاق نوشتند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 70 [سروانتس] با بعضی از نویسندگان و ادیبان زمان خود بحث ها و مجادلاتی داشت، که از همه معروفتر بحث و جدال او لُوپ دووِگا بود_و دومین قسمت دن کیشوت پاسخ اوست به نظریات لوپ دووِگا. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 8 رزم آوران جنگ های صلیبی دروازه های مغرب زمین را به روی امواج داستان ها و روایات شرقی می گشایند، و این امواج که از یونان و مصر و ایران و هند بر می خیزد، به سراسر مغرب زمین سرازیر می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 45 ((در حاشیه ی مرداب)) غالباً جنبه های رزمی و قهرمانی پیدا می کند، حماسه و افسانه های پهلوانی در چین تقریباً وجود ندارد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 27 [پترونیوس] سرانجام به توطئه علیه امپراطوری[روم] متهم شد، و در سال 66 میلادی خودکشی کرد. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 95 دانیل دِفُو بازرگان بود و صنعتگر ماهی و مأمور اطلاعات، چند بار به زندان افتاد، و تا پای چوبه دار نیز رفت. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 95 رابینسون کروزوئه در عین حال که راهنمای نوعی کاپیتالیسم(سرمایه داری) و استعمار است، کتابی است فلسفی و تا حدّی عرفانی. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 47 رمان در چین، که همزمان با تئاتر آفریده شد، همانند تئاتر از اعماق فرهنگ مردم چین برآمده بود. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 27 فردریکو فلینی سینماگر نامدار ایتالیایی، که بر اساس اقتباسی از این رمان [ساتیریکون] فیلمی ساخته است، می گوید:((فیلمی درباره ی دنیای قدیم ساخته ام، که در حقیقت داستان دنیای امروز ماست!)) 0 1 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 5 رمان مدرن، کم و بیش محصول مرحله ای از تاریخ بشریت، یعنی دوران سرمایه داری است. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/17 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 38 سیر و حرکت این ((رمان)) ها [رمان های از قرن 12 تا 14 میلادی] به دو دوره تقسیم می شوند:دوره ی حکایت عاشقانه ی ((تریستان))، و دوره ی داستان های شگفت آور عصر آرتورشاه، که شوالیه های میزگرد به صحنه می آیند، و خلق و خوی شوالیه گری و قهرمانی در این قلمرو با عرفان مسیحی می آمیزد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 66 دن کیشوت بر ویرانه های رمان شوالیه ای بنیاد نهاده شد. این اثر از پیچ و خم ها و مسیر زمان پیکارسک، و داستان های شبانی و خیالی می گذرد. و همه ی آن ها را پشت سر می گذارد. و فُرم مدرنی از رُمان را ارائه می دهد. و با این حساب دُن کیشوت نخستین رمان نیست، بلکه آغازگر و سرفصل دوران جدید رمان شمرده می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 54 ولتر:(( رابله فیلسوف مستی بود که جز در هنگام مستی چیزی نمی نوشت.)) 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 47 بر اساس اقتباس هایی از این رمان [در حاشیه ی مرداب]، و با کم و بیش تغییراتی، در سراسر جهان فیلم های سینمایی، و فیلم های کارتونی، وسریال های تلویزیونی ساخته اند. و حتی قسمت هایی از این رمان در صحنه ی تئاتر و اپرا لحظاتی به یادماندنی آفریده اند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 76 شارل سُورِل رمان رئالیستی و انتقادی را پایه ریزی می کند. و تصویری از خلقیات بخشی از جامعه ی عصر خود را به دست می دهد. قهرمانان رمان او افرادی فرومایه اند یا از اشراف بدنام. رئالیسم او جنبه ی کمیک دارد و به نمایشنامه های کمدی می ماند، و زبان مردم و زبان ادیبانه را در کنار همدیگر برای بیان مقصود به کار می گیرد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/22 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 5.0 1 صفحۀ 104 ((همان طور که جسم آدمی هنوز اسرار ناشناخته ای دارد، ما با همه ی زوایای روح بشر هنوز آشنا نیستیم، و همه ی ابعاد اندیشه و احساس انسان برای ما آشکار نیست.)) پی یر کارله دوشاملَن دو ماریوو 0 0