بریده کتابهای رمان های کلیدی جهان سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 76 شارل سُورِل رمان رئالیستی و انتقادی را پایه ریزی می کند. و تصویری از خلقیات بخشی از جامعه ی عصر خود را به دست می دهد. قهرمانان رمان او افرادی فرومایه اند یا از اشراف بدنام. رئالیسم او جنبه ی کمیک دارد و به نمایشنامه های کمدی می ماند، و زبان مردم و زبان ادیبانه را در کنار همدیگر برای بیان مقصود به کار می گیرد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/22 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 104 ((همان طور که جسم آدمی هنوز اسرار ناشناخته ای دارد، ما با همه ی زوایای روح بشر هنوز آشنا نیستیم، و همه ی ابعاد اندیشه و احساس انسان برای ما آشکار نیست.)) پی یر کارله دوشاملَن دو ماریوو 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 43 داستان های راهزنانِ ((در حاشیه ی مرداب))، از چنان شور و جوششی برخوردارند، که بیش از هزار سال منبع الهام راویان و داستان سرایان و نمایشنامه نویسان و فیلم سازان و آفرینندگان اُپرا بوده اند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/16 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 36 بعضی از منتقدان ادبی از نظر شرح و تفصیل و نقل خاطرات، و نوع ارتباط آدم های رمان با همدیگر بین ((رمان از دست رفته)) رمان معروف مارسل پروست، و سرگذشت ژن جی شباهت ها و قرابت هایی یافته اند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 92 مونتسکیو در ((نامه های ایرانی)) (1721)، از ایران سخن می گوید، و در واقع منظورش انتقاد از حکومت فرانسه است. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 23 شاید اجداد رمان را در گاهواره های تمدن های باستانی، مصر و هند و چین، بتوان یافت. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/19 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 61 رمان قرون وسطایی، از شوالیه ای تا ادیبانه،پیش از آنکه صنعت چاپ و نشر کتاب توسعه پیدا کند، و کتاب در دسترس همگان قرار گیرد، تنها مطلوب و محبوب درباریان و خواص بود. اما در قرن 16 میلادی رفته رفته رمان جای خود را در میان توده ها باز کرد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/17 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 37 رمان در این عصر[عصر قرون وسطی] قدیمی ترین مواد و مصالح، و از جمله ادبیات قوم سِلت را به کار می گیرد. و در نتیجه نخستین حلقه های زنجیر رمان اروپایی درست می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 49 سراسر تاریخ چین مبارزه سازندگان است با ویرانگران، و جدال تمدّن و توحّش. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 26 نویسنده[پترونیوس] با شرح این قضایا [در رمان ساتیریکون] سیمای واقعی عصر خویش را دقیقاً نشان می دهد و جامعه ی روم قدیم را تیره و تار و بی بند و بار و تجمل پرست و شهوتران معرفی می کند. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/16 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 34 یک بانوی نویسنده ی ژاپنی[مورازاکی شیکی بو] ، شش قرن پیش از خانم لافیت، مؤلف رمان ((شاهزاده خانم کِلِو))، نخستین زمان روانشناسانه را آفریده است. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/19 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 64 رمان پیکارسک در اسپانیا، با ((سروانتس)) به پایان خود رسید. اما در قرن بعد عمری دوباره یافت. و ((فیلدینگ)) در انگلیس و ((لزاژ)) در فرانسه رمان هایی به این سبک و سیاق نوشتند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 70 [سروانتس] با بعضی از نویسندگان و ادیبان زمان خود بحث ها و مجادلاتی داشت، که از همه معروفتر بحث و جدال او لُوپ دووِگا بود_و دومین قسمت دن کیشوت پاسخ اوست به نظریات لوپ دووِگا. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 8 رزم آوران جنگ های صلیبی دروازه های مغرب زمین را به روی امواج داستان ها و روایات شرقی می گشایند، و این امواج که از یونان و مصر و ایران و هند بر می خیزد، به سراسر مغرب زمین سرازیر می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 45 ((در حاشیه ی مرداب)) غالباً جنبه های رزمی و قهرمانی پیدا می کند، حماسه و افسانه های پهلوانی در چین تقریباً وجود ندارد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 27 [پترونیوس] سرانجام به توطئه علیه امپراطوری[روم] متهم شد، و در سال 66 میلادی خودکشی کرد. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 95 دانیل دِفُو بازرگان بود و صنعتگر ماهی و مأمور اطلاعات، چند بار به زندان افتاد، و تا پای چوبه دار نیز رفت. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 95 رابینسون کروزوئه در عین حال که راهنمای نوعی کاپیتالیسم(سرمایه داری) و استعمار است، کتابی است فلسفی و تا حدّی عرفانی. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 47 رمان در چین، که همزمان با تئاتر آفریده شد، همانند تئاتر از اعماق فرهنگ مردم چین برآمده بود. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 27 فردریکو فلینی سینماگر نامدار ایتالیایی، که بر اساس اقتباسی از این رمان [ساتیریکون] فیلمی ساخته است، می گوید:((فیلمی درباره ی دنیای قدیم ساخته ام، که در حقیقت داستان دنیای امروز ماست!)) 0 1
بریده کتابهای رمان های کلیدی جهان سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 76 شارل سُورِل رمان رئالیستی و انتقادی را پایه ریزی می کند. و تصویری از خلقیات بخشی از جامعه ی عصر خود را به دست می دهد. قهرمانان رمان او افرادی فرومایه اند یا از اشراف بدنام. رئالیسم او جنبه ی کمیک دارد و به نمایشنامه های کمدی می ماند، و زبان مردم و زبان ادیبانه را در کنار همدیگر برای بیان مقصود به کار می گیرد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/22 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 104 ((همان طور که جسم آدمی هنوز اسرار ناشناخته ای دارد، ما با همه ی زوایای روح بشر هنوز آشنا نیستیم، و همه ی ابعاد اندیشه و احساس انسان برای ما آشکار نیست.)) پی یر کارله دوشاملَن دو ماریوو 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 43 داستان های راهزنانِ ((در حاشیه ی مرداب))، از چنان شور و جوششی برخوردارند، که بیش از هزار سال منبع الهام راویان و داستان سرایان و نمایشنامه نویسان و فیلم سازان و آفرینندگان اُپرا بوده اند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/16 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 36 بعضی از منتقدان ادبی از نظر شرح و تفصیل و نقل خاطرات، و نوع ارتباط آدم های رمان با همدیگر بین ((رمان از دست رفته)) رمان معروف مارسل پروست، و سرگذشت ژن جی شباهت ها و قرابت هایی یافته اند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 92 مونتسکیو در ((نامه های ایرانی)) (1721)، از ایران سخن می گوید، و در واقع منظورش انتقاد از حکومت فرانسه است. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 23 شاید اجداد رمان را در گاهواره های تمدن های باستانی، مصر و هند و چین، بتوان یافت. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/19 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 61 رمان قرون وسطایی، از شوالیه ای تا ادیبانه،پیش از آنکه صنعت چاپ و نشر کتاب توسعه پیدا کند، و کتاب در دسترس همگان قرار گیرد، تنها مطلوب و محبوب درباریان و خواص بود. اما در قرن 16 میلادی رفته رفته رمان جای خود را در میان توده ها باز کرد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/17 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 37 رمان در این عصر[عصر قرون وسطی] قدیمی ترین مواد و مصالح، و از جمله ادبیات قوم سِلت را به کار می گیرد. و در نتیجه نخستین حلقه های زنجیر رمان اروپایی درست می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 49 سراسر تاریخ چین مبارزه سازندگان است با ویرانگران، و جدال تمدّن و توحّش. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 26 نویسنده[پترونیوس] با شرح این قضایا [در رمان ساتیریکون] سیمای واقعی عصر خویش را دقیقاً نشان می دهد و جامعه ی روم قدیم را تیره و تار و بی بند و بار و تجمل پرست و شهوتران معرفی می کند. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/16 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 34 یک بانوی نویسنده ی ژاپنی[مورازاکی شیکی بو] ، شش قرن پیش از خانم لافیت، مؤلف رمان ((شاهزاده خانم کِلِو))، نخستین زمان روانشناسانه را آفریده است. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/19 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 64 رمان پیکارسک در اسپانیا، با ((سروانتس)) به پایان خود رسید. اما در قرن بعد عمری دوباره یافت. و ((فیلدینگ)) در انگلیس و ((لزاژ)) در فرانسه رمان هایی به این سبک و سیاق نوشتند. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/20 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 70 [سروانتس] با بعضی از نویسندگان و ادیبان زمان خود بحث ها و مجادلاتی داشت، که از همه معروفتر بحث و جدال او لُوپ دووِگا بود_و دومین قسمت دن کیشوت پاسخ اوست به نظریات لوپ دووِگا. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 8 رزم آوران جنگ های صلیبی دروازه های مغرب زمین را به روی امواج داستان ها و روایات شرقی می گشایند، و این امواج که از یونان و مصر و ایران و هند بر می خیزد، به سراسر مغرب زمین سرازیر می شود. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 45 ((در حاشیه ی مرداب)) غالباً جنبه های رزمی و قهرمانی پیدا می کند، حماسه و افسانه های پهلوانی در چین تقریباً وجود ندارد. 0 0 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 27 [پترونیوس] سرانجام به توطئه علیه امپراطوری[روم] متهم شد، و در سال 66 میلادی خودکشی کرد. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 95 دانیل دِفُو بازرگان بود و صنعتگر ماهی و مأمور اطلاعات، چند بار به زندان افتاد، و تا پای چوبه دار نیز رفت. 0 1 سجاد علی پور 1403/4/21 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 95 رابینسون کروزوئه در عین حال که راهنمای نوعی کاپیتالیسم(سرمایه داری) و استعمار است، کتابی است فلسفی و تا حدّی عرفانی. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/18 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 47 رمان در چین، که همزمان با تئاتر آفریده شد، همانند تئاتر از اعماق فرهنگ مردم چین برآمده بود. 0 2 سجاد علی پور 1403/4/8 رمان های کلیدی جهان دومینیک ژنس 0.0 صفحۀ 27 فردریکو فلینی سینماگر نامدار ایتالیایی، که بر اساس اقتباسی از این رمان [ساتیریکون] فیلمی ساخته است، می گوید:((فیلمی درباره ی دنیای قدیم ساخته ام، که در حقیقت داستان دنیای امروز ماست!)) 0 1