بریدههای کتاب شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ غزل خامسی 1403/12/11 شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 8 زن در ابتداییترین چهره زندگی، مادر است. این مادر باید خود را بشناسد. از نقش خود در خانواده آگاه شود. باید بداند که پرورش نوزاد انسان با آن کندی رشد، و آسیب پذیری، امر کوچک و کم اهمیتی نیست. زن باید بداند که بر پهنه زمین نخستین خانه را او ساخته، نخستین بذر را او افشانده و نخستین ظرف را او شکل داده است. ـ این دانستهها او را وامی دارد تا در مورد عجر و ناتوانی، فقدان ابتکار و نیاز به دنباله روی که به اون نسبت داده می شود بازنگری کند. 0 0 غزل خامسی 1403/12/11 شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 8 تلاش ما بر این بوده است که به زن در مجموعه این اکثریت بقبولانیم که حتی در قالب مادر و همسر نیز نقش او مهم و دارای بار عظیمی از مسئولیت اجتماعی است. به او بگوییم: امر تربیت که به دست اون انجام می پذیرد چه اثرات مثبت یا منفی-بسته به آگاهی یا ناآگاهی او-در پیشبرد جامعه دارد. اگر حقوق پیشین او با این مسئولیتها و نیازها همخوانی ندارد، باید برای رفع کمبودها کاری انجام شود و زن ناگزیر است در اعلام این خواسته، خود نخستین «خواهان» باشد. 0 0 غزل خامسی 2 روز پیش شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 90 در مکتب یونگ هر "سمبول"نشانهای است، اما هر" نشانه" لزوما سمبول نیست. 0 1 غزل خامسی 2 روز پیش شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 90 در رویا سمبولها خود به خود بروز می کنند، زیرا که رویاها اتفاق می افتند و ابداع نمی شوند. 0 0 غزل خامسی 1403/12/11 شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 8 «مادری» تنها شیر دادن و عوض کردن کهنه بچه نیست. بسیاری از اندیشهها و رفتار اجتماعی از طریق مادر به طفل اعم از دختر و پسر منتقل می شود. عاجز و حقیر شمردن مادر، عجز و حقارت نسلها است... که زبونی زنان در جامعه، به ضعف و زبونی همه می انجامد... که جبر پذیری و خشونت پذیری زن به صورت اخلاق اجتماعی در می آید... که مادر بیگانه با آزادی و آزاد اندیشی از پرورش انسان آزادی خواه و آزاد اندیش ناتوان است. 0 3
بریدههای کتاب شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ غزل خامسی 1403/12/11 شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 8 زن در ابتداییترین چهره زندگی، مادر است. این مادر باید خود را بشناسد. از نقش خود در خانواده آگاه شود. باید بداند که پرورش نوزاد انسان با آن کندی رشد، و آسیب پذیری، امر کوچک و کم اهمیتی نیست. زن باید بداند که بر پهنه زمین نخستین خانه را او ساخته، نخستین بذر را او افشانده و نخستین ظرف را او شکل داده است. ـ این دانستهها او را وامی دارد تا در مورد عجر و ناتوانی، فقدان ابتکار و نیاز به دنباله روی که به اون نسبت داده می شود بازنگری کند. 0 0 غزل خامسی 1403/12/11 شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 8 تلاش ما بر این بوده است که به زن در مجموعه این اکثریت بقبولانیم که حتی در قالب مادر و همسر نیز نقش او مهم و دارای بار عظیمی از مسئولیت اجتماعی است. به او بگوییم: امر تربیت که به دست اون انجام می پذیرد چه اثرات مثبت یا منفی-بسته به آگاهی یا ناآگاهی او-در پیشبرد جامعه دارد. اگر حقوق پیشین او با این مسئولیتها و نیازها همخوانی ندارد، باید برای رفع کمبودها کاری انجام شود و زن ناگزیر است در اعلام این خواسته، خود نخستین «خواهان» باشد. 0 0 غزل خامسی 2 روز پیش شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 90 در مکتب یونگ هر "سمبول"نشانهای است، اما هر" نشانه" لزوما سمبول نیست. 0 1 غزل خامسی 2 روز پیش شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 90 در رویا سمبولها خود به خود بروز می کنند، زیرا که رویاها اتفاق می افتند و ابداع نمی شوند. 0 0 غزل خامسی 1403/12/11 شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش تاریخ و تاریخ مهرانگیز کار 4.0 0 صفحۀ 8 «مادری» تنها شیر دادن و عوض کردن کهنه بچه نیست. بسیاری از اندیشهها و رفتار اجتماعی از طریق مادر به طفل اعم از دختر و پسر منتقل می شود. عاجز و حقیر شمردن مادر، عجز و حقارت نسلها است... که زبونی زنان در جامعه، به ضعف و زبونی همه می انجامد... که جبر پذیری و خشونت پذیری زن به صورت اخلاق اجتماعی در می آید... که مادر بیگانه با آزادی و آزاد اندیشی از پرورش انسان آزادی خواه و آزاد اندیش ناتوان است. 0 3