بریدههای کتاب اعتقاد بدون تعصب hanieh 1403/2/30 - 19:28 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 29 گلن حوزهای از زندگی را که در آن حق انتخاب داده میشود پیشوا و حوزهای را که در آن حق انتخابها سلب میشود پس نما مینامد وجود هر دو حوزه به لحاظ انسان شناختی ضروری است جامعی که فقط متشکل از پیش نما باشد و هر مسئله آن به انتخاب فرد بستگی داشته باشد قادر نیست برای مدت طولانی دوام بیاورد و دستخوش هرج و مرج خواهد شد در هر مواجهه انسانی افراد مجبور خواهند شد قوانین اولیه تعامل را دوباره ابداع کنند 0 1 hanieh 1403/2/30 - 19:30 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 30 جامعه صرفاً متشکل از پس نما اساساً جامعه انسانی نخواهد بود بلکه مجموعهای خواهد بود متشکل از رباتها موقعیتی که خوشبختانه به لحاظ انسان شناختی محال است رفتار پسنما رفتاری است به طور که به طور خودکار بدون تفکر زیاد انجام میگیرد فرد صرفاً از برنامههایی که برای او تعیین شده پیروی میکند در مقابل رفتار پیش نما مستلزم تفکر است باید از این راه رفت یا آن راه 0 1 hanieh 1403/2/30 - 19:47 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 119 انسان های متعصب عموماً سه ویژگی مشترک دارند اول اینکه شنیدن نظرها و عقاید مختلف برای آنها بسیار سخت است دوم اینکه آنها مدعی مالکیت حقیقتی انکارناپذیر هستند و سوم اینکه مدعیان حقیقت آنها تنها حقیقت موجود است به عبارت دیگر آنها مدعیاند حقیقت در انحصار آنهاست 0 1 hanieh 1403/2/30 - 19:26 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 21 منظور ما از تکثر موقعیتی است که در آن گروههای متنوع انسانی در شرایط صلح مدنی و تعامل اجتماعی کنار هم زندگی میکنند ما فرایندی را که منجر به چنین موقعیتی میشود تکثر زایی میگوییم مدرنیته باعث تکثر میشود 0 1 هومن 1404/6/14 - 23:13 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 21 0 11 هومن 1404/6/15 - 05:53 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 25 0 7 هومن 1404/6/15 - 05:53 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 26 0 10 هومن 1404/6/15 - 11:54 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 66 2 38 هومن 1404/6/19 - 13:46 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 73 0 20 هومن 1404/6/20 - 14:46 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 95 نسبی گرایی و بنیادگرایی دو روی یک سکه هستند. هردو پدیده هایی عمیقا مدرن و هردو واکنشهایی به نیروی نسبی ساز مدرنیته هستند. نسبی گرا آن را با آغوش باز می پذیرد، بنیادگرا آن را رد میکند. اما هر دوی آنها دارای اشتراکاتی هستند که به مراتب بیش از اشتراکات هر کدام از آنها با سنت گرایان حقیقی است. این اشتراکات تبیین میکند که چرا در پایان فصل دوم گفتیم که در وجود هر بنیادگرا یک نسبی گرا نهفته که منتظر رهایی است و در وجود هر نسبی گرا یک بنیادگرا منتظر تولدی دوباره است. 0 23 هومن 1404/6/20 - 14:59 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 98 0 19 هومن 1404/6/20 - 15:16 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 100 0 17 هومن 1404/6/20 - 15:41 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 102 دولتهای توتالیتر با احداث برجهای مراقبت و حصارهای الکتریکی از عبور مردم از مرزها و ورود آنها به سرزمین دشمن جلوگیری میکنند. اما خرده فرهنگها، معادلهای ذهنی این موانع را برپا میکنند عبور از این موانع درونی مستلزم تلاشی عظیم از سوی فرد است و حتی اگر گریز به لحاظ فیزیکی موفق باشد ( در هر حال یک یهودی به شدت ارتدوکس میتواند از ویلیامزبرگ در حومه بروکلین پا بیرون بگذارد و با مترو به منهتن برود یا سوار اتوبوس شود تا از منطقه شیریم بیت المقدس دور شود)، «فراری»ها عموماً تا آخر عمر به خاطر خیانت به میراث خود و مردمی که تجسم آنها هستند (پدر و مادر، خانواده به طورکلی، دوستان قدیمی و معلمان) احساس عذاب وجدان میکنند. 0 23 هومن 1404/6/20 - 15:46 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 104 0 22 هومن 1404/6/22 - 15:10 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 104 0 18 هومن 1404/6/22 - 15:11 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 105 0 18 هومن 1404/6/22 - 15:11 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 109 0 33 هومن 1404/6/23 - 20:13 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 169 0 27 هومن 1404/6/25 - 19:05 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 174 0 11 هومن 1404/6/25 - 19:28 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 178 0 9
بریدههای کتاب اعتقاد بدون تعصب hanieh 1403/2/30 - 19:28 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 29 گلن حوزهای از زندگی را که در آن حق انتخاب داده میشود پیشوا و حوزهای را که در آن حق انتخابها سلب میشود پس نما مینامد وجود هر دو حوزه به لحاظ انسان شناختی ضروری است جامعی که فقط متشکل از پیش نما باشد و هر مسئله آن به انتخاب فرد بستگی داشته باشد قادر نیست برای مدت طولانی دوام بیاورد و دستخوش هرج و مرج خواهد شد در هر مواجهه انسانی افراد مجبور خواهند شد قوانین اولیه تعامل را دوباره ابداع کنند 0 1 hanieh 1403/2/30 - 19:30 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 30 جامعه صرفاً متشکل از پس نما اساساً جامعه انسانی نخواهد بود بلکه مجموعهای خواهد بود متشکل از رباتها موقعیتی که خوشبختانه به لحاظ انسان شناختی محال است رفتار پسنما رفتاری است به طور که به طور خودکار بدون تفکر زیاد انجام میگیرد فرد صرفاً از برنامههایی که برای او تعیین شده پیروی میکند در مقابل رفتار پیش نما مستلزم تفکر است باید از این راه رفت یا آن راه 0 1 hanieh 1403/2/30 - 19:47 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 119 انسان های متعصب عموماً سه ویژگی مشترک دارند اول اینکه شنیدن نظرها و عقاید مختلف برای آنها بسیار سخت است دوم اینکه آنها مدعی مالکیت حقیقتی انکارناپذیر هستند و سوم اینکه مدعیان حقیقت آنها تنها حقیقت موجود است به عبارت دیگر آنها مدعیاند حقیقت در انحصار آنهاست 0 1 hanieh 1403/2/30 - 19:26 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 21 منظور ما از تکثر موقعیتی است که در آن گروههای متنوع انسانی در شرایط صلح مدنی و تعامل اجتماعی کنار هم زندگی میکنند ما فرایندی را که منجر به چنین موقعیتی میشود تکثر زایی میگوییم مدرنیته باعث تکثر میشود 0 1 هومن 1404/6/14 - 23:13 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 21 0 11 هومن 1404/6/15 - 05:53 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 25 0 7 هومن 1404/6/15 - 05:53 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 26 0 10 هومن 1404/6/15 - 11:54 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 66 2 38 هومن 1404/6/19 - 13:46 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 73 0 20 هومن 1404/6/20 - 14:46 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 95 نسبی گرایی و بنیادگرایی دو روی یک سکه هستند. هردو پدیده هایی عمیقا مدرن و هردو واکنشهایی به نیروی نسبی ساز مدرنیته هستند. نسبی گرا آن را با آغوش باز می پذیرد، بنیادگرا آن را رد میکند. اما هر دوی آنها دارای اشتراکاتی هستند که به مراتب بیش از اشتراکات هر کدام از آنها با سنت گرایان حقیقی است. این اشتراکات تبیین میکند که چرا در پایان فصل دوم گفتیم که در وجود هر بنیادگرا یک نسبی گرا نهفته که منتظر رهایی است و در وجود هر نسبی گرا یک بنیادگرا منتظر تولدی دوباره است. 0 23 هومن 1404/6/20 - 14:59 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 98 0 19 هومن 1404/6/20 - 15:16 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 100 0 17 هومن 1404/6/20 - 15:41 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 102 دولتهای توتالیتر با احداث برجهای مراقبت و حصارهای الکتریکی از عبور مردم از مرزها و ورود آنها به سرزمین دشمن جلوگیری میکنند. اما خرده فرهنگها، معادلهای ذهنی این موانع را برپا میکنند عبور از این موانع درونی مستلزم تلاشی عظیم از سوی فرد است و حتی اگر گریز به لحاظ فیزیکی موفق باشد ( در هر حال یک یهودی به شدت ارتدوکس میتواند از ویلیامزبرگ در حومه بروکلین پا بیرون بگذارد و با مترو به منهتن برود یا سوار اتوبوس شود تا از منطقه شیریم بیت المقدس دور شود)، «فراری»ها عموماً تا آخر عمر به خاطر خیانت به میراث خود و مردمی که تجسم آنها هستند (پدر و مادر، خانواده به طورکلی، دوستان قدیمی و معلمان) احساس عذاب وجدان میکنند. 0 23 هومن 1404/6/20 - 15:46 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 104 0 22 هومن 1404/6/22 - 15:10 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 104 0 18 هومن 1404/6/22 - 15:11 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 105 0 18 هومن 1404/6/22 - 15:11 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 109 0 33 هومن 1404/6/23 - 20:13 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 169 0 27 هومن 1404/6/25 - 19:05 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 174 0 11 هومن 1404/6/25 - 19:28 اعتقاد بدون تعصب آنتون زایدرولد 3.8 7 صفحۀ 178 0 9