بریدهای از کتاب در باب مشاهده و ادراک اثر آلن دوباتن
1404/2/21
صفحۀ 14
هنگام تماشای یک نقاشی، ممکن است تشخیص دهیم این اثر زمانی برایمان اهمیتی خاص داشته ولی ورای دسترسی عادیمان - و یکی از اهدافی که ممکن است در خرید کارتپستالی از همان اثر و آویختنش به صورت دائمی فراز میزمان بکوشیم بدان دست یابیم، نگهداری آن به مثابه یک «حاضر در همهجا» ست، نشانهی بیجانی از بافت احساسی شخصی که میخواهیم باشیم و در اعماق خود حس می کنیم هستیم. با تماشای هر روزه این تصویر، این امید میرود که اندکی از خصوصیاتش در ما رسوب کند.
هنگام تماشای یک نقاشی، ممکن است تشخیص دهیم این اثر زمانی برایمان اهمیتی خاص داشته ولی ورای دسترسی عادیمان - و یکی از اهدافی که ممکن است در خرید کارتپستالی از همان اثر و آویختنش به صورت دائمی فراز میزمان بکوشیم بدان دست یابیم، نگهداری آن به مثابه یک «حاضر در همهجا» ست، نشانهی بیجانی از بافت احساسی شخصی که میخواهیم باشیم و در اعماق خود حس می کنیم هستیم. با تماشای هر روزه این تصویر، این امید میرود که اندکی از خصوصیاتش در ما رسوب کند.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.