بریدهای از کتاب پیامبری و قرارداد (نظریه ای درباره سیره حکمرانی) اثر داوود فیرحی
12 ساعت پیش
صفحۀ 248
پس در اینجا(قرارداد مدینه) میگوید هر کسی باید بداند که هر ظلمی کرد فقط به خودش بر میگردد نه به کل قبیله اش؛به خلاف گذشته که میگفتند اگر یک تن از یک قبیله کشته شد، کل قبیله قاتل مجرم محسوب میشود و باید هر یک از آنان را یافتند تلافی کنند. از اینجا فلسفه قصاص هم معلوم میشود؛ چون فلسفه آن مهار جنگهای طولانی و گسترده بود.
پس در اینجا(قرارداد مدینه) میگوید هر کسی باید بداند که هر ظلمی کرد فقط به خودش بر میگردد نه به کل قبیله اش؛به خلاف گذشته که میگفتند اگر یک تن از یک قبیله کشته شد، کل قبیله قاتل مجرم محسوب میشود و باید هر یک از آنان را یافتند تلافی کنند. از اینجا فلسفه قصاص هم معلوم میشود؛ چون فلسفه آن مهار جنگهای طولانی و گسترده بود.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.