بریدۀ کتاب
1403/7/13
صفحۀ 48
هولت (۱۹۸۲) درباره اهمیت دانش فراشناختی گفته است: ممکن است دانش آموز خوب کسی باشد که میگوید من نفهمیدم، زیرا او دائماً بر میزان درک و فهم خود نظارت دارد. دانش آموز ضعیف کسی است که از میزان درک و فهم خود آگاه نیست و غالباً نمیداند که میفهمد یا نمیفهمد. در نتیجه، مسئله این نیست که از یادگیرندگان بخواهیم آنچه را که نمیدانند از ما بپرسند. بلکه مسئله این است که آنان را از تفاوت بین آنچه میدانند و آنچه نمیدانند آگاه سازیم (ص ۱۷).
هولت (۱۹۸۲) درباره اهمیت دانش فراشناختی گفته است: ممکن است دانش آموز خوب کسی باشد که میگوید من نفهمیدم، زیرا او دائماً بر میزان درک و فهم خود نظارت دارد. دانش آموز ضعیف کسی است که از میزان درک و فهم خود آگاه نیست و غالباً نمیداند که میفهمد یا نمیفهمد. در نتیجه، مسئله این نیست که از یادگیرندگان بخواهیم آنچه را که نمیدانند از ما بپرسند. بلکه مسئله این است که آنان را از تفاوت بین آنچه میدانند و آنچه نمیدانند آگاه سازیم (ص ۱۷).
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.