بریدهای از کتاب ترجمه تفسیر المیزان اثر سیدمحمدحسین طباطبائی
1403/12/13
صفحۀ 362
وقتی علم بحد تمام و کمال رسید، و قطعی گردید، بحواس ظاهر انسان حس درک و مشاهده آن امر قطعی را میدهد، تو گویی چشم آن را میبیند، و گوش آن را میشنود. و خود شما خواننده عزیز میتوانی صحت این گفتار را بیازمایی، به اینکه به نفس خود تلقین کنی: که فلان چیز و یا فلان شخص الان نزد من حاضر است و داری او را مشاهده میکنی، وقتی این تلقین زیاد شد، رفته رفته بدون شک میپنداری که او نزدت حاضر است، بطوری که اصلا باور نمی کنی که حاضر نباشد، و از این بالاتر، اصلا متوجه غیر او نمی شوی
وقتی علم بحد تمام و کمال رسید، و قطعی گردید، بحواس ظاهر انسان حس درک و مشاهده آن امر قطعی را میدهد، تو گویی چشم آن را میبیند، و گوش آن را میشنود. و خود شما خواننده عزیز میتوانی صحت این گفتار را بیازمایی، به اینکه به نفس خود تلقین کنی: که فلان چیز و یا فلان شخص الان نزد من حاضر است و داری او را مشاهده میکنی، وقتی این تلقین زیاد شد، رفته رفته بدون شک میپنداری که او نزدت حاضر است، بطوری که اصلا باور نمی کنی که حاضر نباشد، و از این بالاتر، اصلا متوجه غیر او نمی شوی
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.