بریده‌ای از کتاب ولایت سیاسی فقهیان اثر محمدعلی قاسمی

بریدۀ کتاب

صفحۀ 130

شهید مطهری نیز به اختلاف برداشتها در این زمینه(انتظار فرج امام زمان) توجه کرده و آنها را به دو گروه سازنده و ویرانگر تقسیم می کند انتظار فرج دوگونه است انتظاری سازنده است تحرک بخش است، تعهدآور است، عبادت است بلکه با فضیلت ترین عبادت است و انتظاری که ویرانگر است بازدارنده است فلج کننده است و نوعی اباحی گری محسوب می شود. انتظار ویرانگر برداشت قشری از مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود این است که صرفاً ماهیت انفجاری دارد و فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها تبعیض ها، اختناق ها، حق کشی ها و تباهی ها ناشی می شود.

شهید مطهری نیز به اختلاف برداشتها در این زمینه(انتظار فرج امام زمان) توجه کرده و آنها را به دو گروه سازنده و ویرانگر تقسیم می کند انتظار فرج دوگونه است انتظاری سازنده است تحرک بخش است، تعهدآور است، عبادت است بلکه با فضیلت ترین عبادت است و انتظاری که ویرانگر است بازدارنده است فلج کننده است و نوعی اباحی گری محسوب می شود. انتظار ویرانگر برداشت قشری از مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود این است که صرفاً ماهیت انفجاری دارد و فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها تبعیض ها، اختناق ها، حق کشی ها و تباهی ها ناشی می شود.

16

2

(0/1000)

نظرات

اگر تنها یک برهان نیاز باشه آورده بشه برای بیان دلیل و محتوی فکری در مورد انقلاب 1357 همین هست.
(فارغ از دلایل اجتماعی، سیاسی، تاریخی و...)
همه دلایل به کنار، موتور محرک آیت الله خمینی برای عمل و کُنش در مورد حکومت اسلامی و ولایت مطلقه فقیه همین هست و غایت تفاسیر و برهان ها برای رسیدن به این نقطه هست... 

0