بریدۀ کتاب
1403/8/7

صفحۀ 130
شهید مطهری نیز به اختلاف برداشتها در این زمینه(انتظار فرج امام زمان) توجه کرده و آنها را به دو گروه سازنده و ویرانگر تقسیم می کند انتظار فرج دوگونه است انتظاری سازنده است تحرک بخش است، تعهدآور است، عبادت است بلکه با فضیلت ترین عبادت است و انتظاری که ویرانگر است بازدارنده است فلج کننده است و نوعی اباحی گری محسوب می شود. انتظار ویرانگر برداشت قشری از مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود این است که صرفاً ماهیت انفجاری دارد و فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها تبعیض ها، اختناق ها، حق کشی ها و تباهی ها ناشی می شود.
شهید مطهری نیز به اختلاف برداشتها در این زمینه(انتظار فرج امام زمان) توجه کرده و آنها را به دو گروه سازنده و ویرانگر تقسیم می کند انتظار فرج دوگونه است انتظاری سازنده است تحرک بخش است، تعهدآور است، عبادت است بلکه با فضیلت ترین عبادت است و انتظاری که ویرانگر است بازدارنده است فلج کننده است و نوعی اباحی گری محسوب می شود. انتظار ویرانگر برداشت قشری از مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی موعود این است که صرفاً ماهیت انفجاری دارد و فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها تبعیض ها، اختناق ها، حق کشی ها و تباهی ها ناشی می شود.
محمدحسین معصومی
1403/8/7
0