بریده‌ای از کتاب از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی: رهیافتی به «بیانیه گام دوم انقلاب» اثر محمدحسن وکیلی

33

3

(0/1000)

نظرات

اساسا لذت گرایی انسان غربی از وقتی آغاز شد که او به لذت ((اصالت)) داد .
استاد پناهیان یه جا توی کتاب ((رابطه عبد و مولا)) میفرماد:
الان به کسانی که در فرهنگ اومانیستی غرب تربیت شده اند، نمی شود گفت بالای چشمتان ابروست می گوید: «خدا مال ماست خدا یکی از اجزای سید نیازمندیهای روزمره ماست ما هر روز یک روزنامه میخواهیم یک شیر می خواهیم که باید صبح بیایند در خانه بدهند هفته ای یک مجله، و بعد یک خانه خدا می خواهیم که با او مناجات کنیم.

راستی نان هم میخواهیم بنزین هم می خواهیم برای ماشینمان همسر هم می خواهیم بله خدا را هم از قلم نمی اندازیم خدا هم میخواهیم معنویت رایج جهان معنویت بدون عبودیت است.
1

0

مسئله ایمان، اینکه گِرَوِش قلبی، وابستگی فکری و اعتقادی و روانی به یک مطلب، به یک شخص، به یک قطب و به یک مرکز، که نامش ایمان است، تنها به همین خلاصه نمی‌شود که در قلب، انسان این گروش و گرایش و گرویدگی را داشته باشد. آن وقتی کسی می‌تواند ادعا کند مومن واقعی است که به لوازم ایمان و تعهدات ایمان پایبند باشد. آن وقتی کسی می‌تواند بگوید من به خدا مومن و معتقدم که زندگی او و متن واقعیت وجود او با آن کسی که منکر خداست تفاوتی داشته باشد.

📚طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ جلسهٔ ۲ (ایمان ۲) 

0