بریدهای از کتاب درسگفتارهای ادبیات اروپا: جین آستین - چارلز دیکنز - گوستاو فلوبر - فرانتس کافکا - رابرت لویی استیونسن - مارسل پروست - جیمز جویس اثر جان آپدایک
1402/5/1
صفحۀ 50
نویسنده را از سه منظر میتوان دید: میتوان او را داستانگو دید، آموزگار دید، و افسونگر دید. یک نویسندهی بزرگ ترکیبی از این سه است (داستانگو، آموزگار، افسونگر) اما افسونگر درون اوست که دست بالا را پیدا میکند و او را به نویسندهای درجه یک بدل میکند. برای تن سپردن به لذت آن جادو، خوانندهی خردمند کتاب یک نابغه را نه با دلش، و نه آنقدر ها با مغزش، که با تیرهی پشتش میخواند.در آنجاست که آن مورمور افشاگر رخ میدهد، گرچه به وقت خواندن باید کمی فاصله بگیریم، کمی جدا بمانیم.
نویسنده را از سه منظر میتوان دید: میتوان او را داستانگو دید، آموزگار دید، و افسونگر دید. یک نویسندهی بزرگ ترکیبی از این سه است (داستانگو، آموزگار، افسونگر) اما افسونگر درون اوست که دست بالا را پیدا میکند و او را به نویسندهای درجه یک بدل میکند. برای تن سپردن به لذت آن جادو، خوانندهی خردمند کتاب یک نابغه را نه با دلش، و نه آنقدر ها با مغزش، که با تیرهی پشتش میخواند.در آنجاست که آن مورمور افشاگر رخ میدهد، گرچه به وقت خواندن باید کمی فاصله بگیریم، کمی جدا بمانیم.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.