بریدهای از کتاب معلمی و فلسفه برای کودکان اثر یحیی قائدی
3 روز پیش
صفحۀ 27
اغلب میپنداریم که وظیفه داریم به پرسشهای کودکان پاسخ دهیم. حتی این پندار وجود دارد که اگر کاری کنیم که کودکان دیگر نپرسند، موفق شدهایم زیرا به همهی پرسشهای آنها پاسخ دادهایم. این دقیقاً همان زمانی است که دیگر دروس مدرسهای و سایر کتابها و معلومات برای کودکان جالب نیستند، زیرا آنها به این نتیجه میرسند که همه آنچه لازم داشتهاند به وسیله والدین و معلمان با استفاده از کتابهای درسی به آنها داده شده است. چنین کودکانی به بزرگسالانی تبدیل میشوند که نه تنها پرسشی ندارند، بلکه تحمل هیچ پاسخ تازه و متفاوتی هم ندارند.
اغلب میپنداریم که وظیفه داریم به پرسشهای کودکان پاسخ دهیم. حتی این پندار وجود دارد که اگر کاری کنیم که کودکان دیگر نپرسند، موفق شدهایم زیرا به همهی پرسشهای آنها پاسخ دادهایم. این دقیقاً همان زمانی است که دیگر دروس مدرسهای و سایر کتابها و معلومات برای کودکان جالب نیستند، زیرا آنها به این نتیجه میرسند که همه آنچه لازم داشتهاند به وسیله والدین و معلمان با استفاده از کتابهای درسی به آنها داده شده است. چنین کودکانی به بزرگسالانی تبدیل میشوند که نه تنها پرسشی ندارند، بلکه تحمل هیچ پاسخ تازه و متفاوتی هم ندارند.
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.