بریده‌ای از کتاب آشنایی با جامعه شناسی اثر غلامرضا پرهیزکار

بریدۀ کتاب

صفحۀ 142

نظریه کاشت مدعی است اگر می‌خواهید به آثار رسانه‌ها توجه کنید، به اثرات دفعی و مقطعی آن، که مثلا در یک دوره تمایل شما را به مصرف یک شامپو یا رأی دادن به یک نامزد خاص بیشتر می‌کند توجه نکنید! بلکه به دنبال اثرات تدریجی و دراز مدتی باشید که پس از یک دوره طولانی استفاده زیاد از رسانه، بر نوع نگرش و جهان‌بینی شما اثر می‌گذارد.در گذشته مخاطبان پر مصرف تلوزیون و امروزه علاوه بر آن، مخاطبان شبکه‌های اجتماعی (که به عنوان کاربر از آنان یاد می‌شود) در دراز مدت بر اساس تصویری که رسانه از جامعه و زندگی درست می‌کند، به آن می‌نگرند و مطابق با آن عمل می‌کنند.

نظریه کاشت مدعی است اگر می‌خواهید به آثار رسانه‌ها توجه کنید، به اثرات دفعی و مقطعی آن، که مثلا در یک دوره تمایل شما را به مصرف یک شامپو یا رأی دادن به یک نامزد خاص بیشتر می‌کند توجه نکنید! بلکه به دنبال اثرات تدریجی و دراز مدتی باشید که پس از یک دوره طولانی استفاده زیاد از رسانه، بر نوع نگرش و جهان‌بینی شما اثر می‌گذارد.در گذشته مخاطبان پر مصرف تلوزیون و امروزه علاوه بر آن، مخاطبان شبکه‌های اجتماعی (که به عنوان کاربر از آنان یاد می‌شود) در دراز مدت بر اساس تصویری که رسانه از جامعه و زندگی درست می‌کند، به آن می‌نگرند و مطابق با آن عمل می‌کنند.

20

5

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.