پوریا سلطانی

پوریا سلطانی

@Puriya0

117 دنبال شده

32 دنبال کننده

            علاقه‌مند به آموزش و یادگیری (معلم ریاضی و شاگرد ریاضیم)
کنجکاو و فضولم و از سرک کشیدن در موضوعات مختلف و کشف چیزهای تازه لذت میبرم.
          
zangeriazie
پیشنهاد کاربر برای شما

یادداشت‌ها

        «یادگیری را یاد بگیرید!»
از باربارا اوکلی و دوستاش| ترجمه: محمدرضا شفایی و سید وحید کریمیان
 
یادگیری «یادگیری» در عصر تغییرات پرسرعت از اهمیت بیشتری برخورداره.
با اومدن ماشین‌ها و صنعتی شدن جوامع، مشاغلی از بین رفت و دنیای جدیدی از فرصت‌ها ایجاد شد.
در دورانی که هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدید، مشاغلی رو تهدید میکنن، مهارت یادگیری چیزهای جدید این امکان رو به ما میده که در سازمان‌ها به مهره‌ای حیاتی تبدیل بشیم یا حداقل «انعطاف»مارو برای تحمل  تغییرات پرسرعت بالا می‌بره.

کتاب حاضر به زبانی ساده درباره کارکرد مغز، حافظه، تمرکز، انواع تفکر(متمرکز، پراکنده| ماشین مسابقه‌ای، کند و عمیق)  و موانع یادگیری(مثل کمبود خواب، موندن در حاشیه امن یادگیری و افتادن در ورطه تکرار هنگام تفکر و اجتناب از یادگیری های کوچک چالش برانگیز) صحبت می‌کنه.

بعضاً اصطلاحات موجود در کتاب علمی نیستن و بیشتر از تمثیل‌ها استفاده شده و عمدا این کار رو انجام داده تا دانش‌آموزان و کسانی که تخصصی در زمینه علوم اعصاب ندارن هم بتونن با کتاب ارتباط برقرار کنن و مطالب کتاب بهتر تو ذهنشون بمونه، ولی در یادداشت‌های آخر کتاب به مقالات تخصصی و علمی معتبری ارجاع داده.
کتاب برای کسایی که ورزشی، سازی یا هنری هم می‌خوان یاد بگیرن مفیده:))

نویسندگان این کتاب کورس ویدیویی هم با عنوان «روش‌های مطالعه و یادگیری موثر» دارن که محتواش اشتراکات زیادی با کتاب داره. (این کورس در سایت «مکتب‌خونه» دردسترس هست.)

در آخر اگه دوست دارید یادگیرنده بهتری بشید و راجع به خود یادگیری کنجکاو هستید، مطالعه این کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم.☺️

      

18

        «روابط معلم و دانش‌آموز»
از هایم گینات| ترجمه: سیاوش سرتیپی

«من به عنوان معلم دارای قدرت شگرفی هستم و می‌توانم زندگانی یک دانش‌آموز را تیره و تار یا پر سرور سازم. می‌توانم وسیله شکنجه یا عامل الهام‌بخش باشم. می‌توانم تحقیر یا محظوظ کنم.»

در این کتاب، تلاش‌های نویسنده در این جهت هست که معلم‌ها رو قانع کنه که جملات بالا رو باور کنن و متوجه قدرت و تاثیرشون بر دانش‌آموزان بشن،

و راه و روش‌هایی برای ایجاد اتمسفر مناسب یادگیری، به معلم‌ها پیشنهاد میکنه.

راه و روش‌های پیشنهاد شده به ابزار و تکنولوژی پیچیده نیاز ندارن.
ولی بعضیاشون به نظر من سخت اومدن، چون این راه‌ها، تمرین‌ و تکرار میطلبه. تمرین‌هایی از جنس انسان بودن، همدلی، خوب گوش دادن، باور داشتن به توانایی خودمون و دیگران، ابراز خشم بدون توهین کردن و...


 از فصل چهارم، سازگاری در ارتباط

«معلم بدون توهین کردن، ابراز خشم می‌کند!»

نویسنده خشم معلم را به رسمیت می‌شناسه و از نظرش معلم هم انسان هست و حق داره عصبانی بشه. کتاب برای ابراز عصبانیت پیشنهادی داره:
استفاده از «من پیام‌ها» به جای «تو پیام‌ها»

در بروز خشم خود می‌توانیم از احساسات، انتظارات و افکار خود بگوییم. (من پیام)

یا دیگران را تحقیر کنیم و احساس نفرت و جو متشنج ایجاد کنیم.(تو پیام)



خوبه که این کتاب رو علاوه بر معلمان، والدین هم بخونن.
والدینی که به دنبال ارتباط موثر با فرزندشون هستند و می‌خوان متوجه بشن گفتار و کردارشون چه تاثیری روی بچه‌ها می‌ذاره.


کتاب پر از مثال‌ها و داستان‌هایی هست که باعث میشن مسائل نویسنده و راه‌حل‌هاش برامون ملموس‌تر بشن.

برای دانش‌آموزان سالم‌تر، برای مدرسه سالم‌تر‌، برای بزرگسالان سالم‌تر و در نهایت جامعه سالم‌تر
امیدوارم بقیه هم فرصت مطالعه این کتاب رو پیدا کنن
      

29

باشگاه‌ها

این کاربر هنوز عضو باشگاهی نیست.

بریده‌های کتاب

این کاربر هنوز بریده کتابی ننوشته است.

فعالیت‌ها

28

          📚کتاب «نجات محصول از تله تولید» | انتشارات آریاناقلم
موضوع #کتاب بیش از هر چیزی درباره #استراتژی‌ هست؛ اهمیت ارزش قابل ارائه به مشتریان و جایگاه استراتژی در #محصول.

"تله تولید برای شرکتها موقعیتی هولناک است، چون حواسشان را از کار اصلی شان پرت میکند. تمام افراد شرکت آن چنان بر روی ارائه هر چه بیشتر نرم افزار به بازار متمرکزند که از توجه به آنچه اهمیت دارد غافل میشوند؛ ایجاد ارزش برای مشتریان، دستیابی به اهداف کسب و کار و نوآوری در برابر رقبا"

کتاب «#مدیریت_محصول» رو از سه منظر بررسی می‌شه:
🔸نقش سازمانی (#مدیرمحصول)
🔸استراتژی
🔸فرآیند
🔸سازمان

کتاب حول مدیریت محصول از این چهار منظر ادامه پیدا می‌کنه؛ ابتدا نقش #مدیر_محصول تعریف می‌شه و اینکه مدیریت محصول چه هست و چه نیست صحبت می‌شه. نمونه‌هایی از مدیر محصول بد رو تعریف می‌کنه که می‌تونه جالب باشه براتون:

❌مدیر محصول #مدیر_پروژه نیست؛ «روشهای #چابک مسئولیتهای مدیر پروژه را بین اعضای تیم توزیع میکنند (پس اصلا می‌تونید امثال من رو استخدام نکنید😮‍💨)»
❌مدیر محصول #مالک_محصول نیست (به اون معنایی که در #اسکرام مطرح میشه)؛ «مالکیت محصول فقط یک قطعه از پازل مدیریت محصول است.»
❌مدیریت محصول و رشته طراحی تجربه کاربری یک چیز نیستند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
✍️ نسخه اصلی کتاب در سال ۲۰۱۸ با عنوان زیر منتشر شده و تو آمازون از ۱۶۵۰ رویو امتیاز ۴.۶ گرفته عمده که کامنت‌ها هم مثبت بوده؛
Escaping the Build Trap
How Effective Product Management Creates Real Value

✍️ نسخه ترجمه آقای رضا صادق | انتشارات آریاناقلم | Aryanaghalam Publication |چاپ اول : دی ۱۴۰۳ | ۳۱۲ صفحه

ترجمه بسیار روان و ویراستاری خوب و بدون ایراد، معالسازی‌های فارسی خوب از اصطلاحات تخصصی (مثل #backend و…) ویژگی این کتاب بود. 

چیزی که من خیلی کم توی کتاب‌های ترجمه دیدم. و نشان از تعهد انتشارات محترم آریاناقلم داره. برا همین هنگام خریدن کتاب‌های آریانا، فقط باید نگران قیمت بالاش باشید. قیمت نسخه الکترونیکی می‌تونست مثل سایر کتاب‌های انتشارات، متعادل‌تر باشه. نسخه الکترونیکی در فیدیبو ۲۰۰ تومن | نسخه کاغذی ۳۵۰ تومن

برای من مطالعه این کتاب تجربه خوبی بود. اگر در این موضوع کتاب دیگری می‌شناسید ممنون می‌شم تو کامنتها بهم بگید.
____
پ.ن: دعوتتون میکنم بریده‌هایی که کتاب رو در سایت من مطالعه کنید
        

5

8

2

2

18

" هر عدد صحیحِ زوجِ بزرگتر از ۲ ، مجموع دو عدد اول است .
صورت گزاره بالا که به "حدس گلدباخ " مشهور است ، احتمالا برای هر بَنی بَشری قابل‌فهم و ساده است‌ . مسئله اینجاست که ریاضیدان‌جماعت با اثبات دقیق و منطقی سر و کار دارد . گزاره بالا هم گرچه به ازای مقادیر بسیار بزرگی درست از آب درآمده اما چند قرنی‌ است ندای " هَل مِن مُبارز " برای اثبات خود سَر می‌دهد و از طرفی هر ریاضیدانی هم جرئت و توانایی فتح این قله صعب العبور را ندارد .
از قضا ریاضیدان نابغه و جاه‌طلب قصه ما ، پِترُس پاپاکریتوس هر ریاضیدانِ معمولی نیست ، او می‌خواهد در ریاضیات نام‌ پاپاکریتوس ماندگار شود ، می‌خواهد که هم‌تراز گاوس و اویلر و نیوتن و ... باشد . تبدیل شدن به ریاضیدان دَرخور و شایسته‌ایی که قضیه‌هایی به نام خود دارد اما تاریخ ریاضیات را به دو شقّه قبل و بعد از خودش تقسیم نکرده ، برای او جالب نیست ، او یا همه را می‌خواهد یا هیچ .
خلاصه کلام که داستانِ کتاب ، داستانِ مبارزه ، تلاش ، شکست ، ناامیدی ، بهانه‌ِتراشی و دیوانگیِ آدمی در مسیر هدفی‌ دست‌نیافتنی است . 

متن کتاب روان بود و با توجه به حجم و جذابیت داستانِ کتاب خواندنش زیادی زمان‌بَر نیست . شخصا برای من برخورد شخصیت خیالی پترس با آدمهایی مثل هاردی ، رامانوجان ، گودل و ...  که برای ریاضی‌دوستان نام‌هایی آشناست ، جالب بود . مخصوصا ماجرای باخبر شدن پِترُس از قضیه تمامیت گودِل توسط آلِن تورینگ .
البته نکته‌‌ی دیگری که از کتاب یادگرفتم نسخه مخصوص عمو پترس برای شکنجه‌ روحی-روانی افراد ناآشنا با ریاضی‌ست.😅
پ.ن : تصویر مربوطه ، تصویری از نامه گلدباخ به اویلر در سال ۱۷۴۲ میلادی است که اولین بار حدس مربوطه در آن ذکر شده است .
          " هر عدد صحیحِ زوجِ بزرگتر از ۲ ، مجموع دو عدد اول است .
صورت گزاره بالا که به "حدس گلدباخ " مشهور است ، احتمالا برای هر بَنی بَشری قابل‌فهم و ساده است‌ . مسئله اینجاست که ریاضیدان‌جماعت با اثبات دقیق و منطقی سر و کار دارد . گزاره بالا هم گرچه به ازای مقادیر بسیار بزرگی درست از آب درآمده اما چند قرنی‌ است ندای " هَل مِن مُبارز " برای اثبات خود سَر می‌دهد و از طرفی هر ریاضیدانی هم جرئت و توانایی فتح این قله صعب العبور را ندارد .
از قضا ریاضیدان نابغه و جاه‌طلب قصه ما ، پِترُس پاپاکریتوس هر ریاضیدانِ معمولی نیست ، او می‌خواهد در ریاضیات نام‌ پاپاکریتوس ماندگار شود ، می‌خواهد که هم‌تراز گاوس و اویلر و نیوتن و ... باشد . تبدیل شدن به ریاضیدان دَرخور و شایسته‌ایی که قضیه‌هایی به نام خود دارد اما تاریخ ریاضیات را به دو شقّه قبل و بعد از خودش تقسیم نکرده ، برای او جالب نیست ، او یا همه را می‌خواهد یا هیچ .
خلاصه کلام که داستانِ کتاب ، داستانِ مبارزه ، تلاش ، شکست ، ناامیدی ، بهانه‌ِتراشی و دیوانگیِ آدمی در مسیر هدفی‌ دست‌نیافتنی است . 

متن کتاب روان بود و با توجه به حجم و جذابیت داستانِ کتاب خواندنش زیادی زمان‌بَر نیست . شخصا برای من برخورد شخصیت خیالی پترس با آدمهایی مثل هاردی ، رامانوجان ، گودل و ...  که برای ریاضی‌دوستان نام‌هایی آشناست ، جالب بود . مخصوصا ماجرای باخبر شدن پِترُس از قضیه تمامیت گودِل توسط آلِن تورینگ .
البته نکته‌‌ی دیگری که از کتاب یادگرفتم نسخه مخصوص عمو پترس برای شکنجه‌ روحی-روانی افراد ناآشنا با ریاضی‌ست.😅
پ.ن : تصویر مربوطه ، تصویری از نامه گلدباخ به اویلر در سال ۱۷۴۲ میلادی است که اولین بار حدس مربوطه در آن ذکر شده است .


        

8

2

6

1