Persiman

Persiman

@Persiman1400

10 دنبال شده

8 دنبال کننده

یادداشت‌ها

        💡«درکشاپ»
👌درک شخصی از کتاب(خلاصه نکات مهم کتاب)
📚 کتاب قلاب(Hooked) - بخش (1)

✍️ اگر بخوایم یک کسب و کار را ارزش گذاری کنیم روش های مختلفی وجود دارد اما مفهوم این هست که میخوایم درآمدهای آتی را محاسبه یا پیش بینی کنیم

💎Customer Lifetime Value Example Definition

در این کتاب مفهومی نزدیک به این موضوع به نام "ارزش طول عمر مشتری" یا (CLTV) CLV مطرح شده است
معیار خوبی که بر اساس میزان ارتباط با مشتری، نرخ میانگین ارزش و تکرار خرید و سودآوری هر مشتری برای مجموعه می تواند در وفادارسازی مشتریان و بهبود سریع سود شرکت، تعداد مشتریان دائمی و کاهش هزینه های جذب مشتری به ما کمک کند.

حالا باید برای افزایش "ارزش طول عمر مشتری" از طریق عادت ها اقدام کنیم، یعنی مشتری را در مدت طولانی تری بصورت فعال نگه داریم
همانطور که کاهش قیمت یک استراتژی هست
ساختن عادات هم یک استراتژی هست
در واقع عادت سازی در مخاطبین یک مزیت رقابتی هم هست
بعنوان مثال محصولاتی که زندگی روزمره مشتری را شکل می دهند و میشن جزئی از زندگی، اینها کمتر تحت تأثیر محصولات یا خدمات سایر رقبا قرار می گیرند
تحقیقات نشان می دهند هر محصولی که بهتر باشه لزوماً برنده نیست
ممکنه الان محصولی را به ما پیشنهاد بدهند و ما به چشم عدالت و بیطرفی نگاه بکنیم، محصول جدیدتر شاید بهتر باشد
اما کاربری که به یک محصول قدیمی عادت کرده باشد، هیچ وقت بخاطر کمی بهتر یا بدتر بودن نمیاد عادت خودش در استفاده از محصول قدیمی تر را کنار بگذارد یا سیر این فرایند بسیار سخت و طولانی تر خواهد بود

مثال افرادی که سال ها بعد از انتشار ویندوز XP یا Seven همچنان از این نسخه ها بهره می برند، در صورتی که می دانیم امکانات و امنیت ویندوز 10 و 11 بیشتر هست

پس در قیاس محصولاتی که عادت سازی کرده اند، خود این عادت در ناخودآگاه کاربر بعنوان ارزش حساب شده و اگر میخواهیم محصول جدیدی در رقابت با این محصول قبلی ارائه کنیم کمی بهتر بودن کافی نیست
در واقع محصول جدیدتر باید 9 برابر، 10 برابر بهتر باشد تا بتواند کاربر را مجاب به ترک عادت و انتخاب بر اساس سایر مزایا کند
      

با نمایش یادداشت داستان این کتاب فاش می‌شود.

2

        📚 نکات مهم کتاب «ایده عالی مستدام» | نام دیگر کتاب «چطور برخی ایده ها ماندگار می شوند ؟»

💎 نکات مهم و کاربردی این کتاب راهگشای بسیاری از ایده پردازان، کسب و کارها و فعالان حوزه کار در جهت ایجاد بهترین ایده یا اصلاح ایده های فعلی آنهاست. در این کتاب بر پایه شش محور مهم و دقت به هر کدام از آنها می توانید بهترین ایده های اجرایی را خلق کنید که عبارتند از ...

🔰 شش ویژگی ایده های ماندگار
۱. ساده بودن ایده
۲. غیر منتظره بودن ایده
۳. ملموس بودن ایده
۴. معتبر( باورپذیر) بودن ایده
۵. احساسی بودن ایده
💡 نکات
🔘 محورهای که باید بر روی آن متمرکز شویم:
💢 جذابیت موضوع
💢 منفعت شخصی مخاطب
💢 هویت مخاطب
۶. داستانی بودن ایده
💡 نکات
🔘 طبق بررسی های انجام شده تمامی داستان های موفق ایده های ماندگار بر سه نوع استوار بودند:
💢 داستان هایی که ساختار اصلی آنها مبتنی بر حل یک تنش یا چالش
💢 داستان هایی که ساختار اصلی آنها مبتنی بر رابطه دو یا چند چیز هستند

*نکات مهم دیگری در سایر بخش ها نیز وجود دارد که فعلا به بیان همین مقدار بسنده می کنم. آنچه حائز اهمیت است بکار بستن این شش ویژگی در ایده های در حال شکل گیری یا اصلاحی ماست. برای تمرین پیشنهاد می شود این شش ویژگی را در ایده های موفق داخلی و خارجی صحت سنجی کنید. تقریباً طبق بیان خود کتاب هیچ ایده ای و هیچ‌ کسب و کار موفقی تمامی این شش ویژگی را همزمان ندارد اما اکثریت آنها را در هر کدام به میزان قابل توجهی سهیم هست.
میگویید نه؟ امتحان کنید
تنها یک آزمایش ذهنی تا اثبات یا رد این شش ادعا کافیست ...
      

9

باشگاه‌ها

این کاربر هنوز باشگاهی ندارد.

چالش‌ها

این کاربر هنوز در چالشی شرکت نکرده است.

فعالیت‌ها

سلام 👌توضیح خوبی بود در انتخابش تردید داشتم چون اصلاً دلم نمی‌خواد وقتم و ذهنم رو باید هر کتابی درگیر کنم چراکه خود این عمل کمال گرایی محسوب میشه گرچه تمرکز و تلاش برای پیدا کردن کتابی که از کمال گرایی فوق که مثال زدم آدم رو نجات بده گاهی می‌تونه خودش نوع دیگری از کمال گرایی باشه در هر صورت برخی توضیحات منطقی و دارای وجوه اشتراک می تونن از بررسی های بیشتر تا رسیدن به اون حداقل استانداردها یی که دنبالشیم رهایی ببخشن انسان رو که شما زحمتش رو کشیدید سپاس 🙏🙏

11

Persiman پسندید.
چگونه کمال گرا نباشیم؟: راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی
          یکی از کتاب هایی بود که خیلی به دردم خورد اما اگر با کمالگرایی درگیر نیستید احتمالا چندان براتون سودمند نخواهد بود. 
نکته ی خوبش متن و ترجمه ی روانش بود. البته که طرح جلد می تونست بهتر باشه ولی خب چندان مهم نیست. 
این کتاب در مقایسه با کتاب موهبت کامل نبودن که اون هم درباره ی کمالگراییه، کتاب بهتریه. مهم ترین مزیتش هم اینه که بیشتر از شعار، راهکار میده. 
چگونه کمالگرا نباشیم ده فصل داره که در نه فصلش کمالگرایی و معایبش رو توضیح میده، راهکارهایی ارائه میده و تمرین هایی رو پیشنهاد می کنه. در فصل آخر هم همه ی راهکارها رو جمع بندی می کنه و یک چکیده ی تقریبی از کتاب رو به مخاطب میده.
دلیل کم کردن اون یک ستاره هم ارجاعات پی‌درپی نویسنده به کتاب دیگرش (خرده عادت‌ها) بود. البته مطلب رو توضیح می‌داد. جوری نبود که متوجه نشم داره از چی حرف می‌زنه یا ندونم باید چی کار کنم ولی ترجیح می‌دادم انقدر رفرنس نده. احتمالا اگر اون کتاب رو بخوانم، بهتر می‌تونم راهکارهای این رو اجرا کنم.


بخش شخصی:
چون این مشکل چیزیه که خود نویسنده هم باهاش درگیر بوده، خیلی خوب تونسته احساسات یک آدم کمالگرا در موقعیت های گوناگون رو شرح بده؛ در حدی که گاهی احساس می کردم داره درباره ی خودِ خودِ من حرف می زنه. گایز اصلا تلاش نکرده وانمود کنه که ترک این عادت ساده است و فقط به کمی اراده نیاز داره. وارون بعضی از نویسنده های کتاب های خودیاری، تلاش هم نکرده که اثبات کنه آدم های کمالگرا از این ویژگی لذت می برند و اگر بخوان می تونن خیلی آسون رهاش کنند.
استیون گایز خیلی واقع بینانه گفته که کمالگرایی هیچ جا به درد نمی خوره. پذیرفته که نمیشه ساده ازش رها شد ولی میشه تلاش کرد. ادعا نمی کنه که خودش خیلی می فهمه و قراره راهکارهاش زندگیمون رو زیر و رو کنه. حتی اعتراف می کنه که موقع نوشتن این کتاب هم با نشخوار ذهنی ناشی از کمالگرایی درگیر شده. 
این موجب آرامشه. وقتی می بینم دارم کتابی رو می خونم که نویسنده ش مشکل من رو داره، درکم می کنه و تلاش نمی کنه مشکلات رو کوچک جلوه بده انگیزه ی بیشتری برای به کار بردن راهکارهایی که ارائه داده پیدا می کنم. 
یکی از مثال های جالبی که مدام در کتاب بهش اشاره می کنه، کمالگرایی در نویسنده هاست. این دقیقا چیزی بود که مدتیه به شدت باهاش درگیر هستم و مهم ترین دلیلی که تصمیم گرفتم سراغ مشاور و کتاب های خودیاری برم هم همینه که دست از کمالگرایی در نوشتن و نشر کتاب هام بردارم. استیون گایز در این زمینه خیلی بهم امید داد. هر چند که هنوز جرات لازم برای ادامه ی راهم رو ندارم و هر بار تلفن رو برمی دارم تا با ناشری تماس بگیرم، تردید می کنم اما مطمئنم که می تونم روی خودم کار کنم و بهتر بشم. ( دست کم امیدوارم!!)


نکته ی پایانی:
پیشنهاد می کنم موقع خواندن کتاب کاغذ و خودکار کنارتون باشه و یادداشت برداری کنید.
        

11

Persiman پسندید.

20

خلق مدل کسب و کار

0