جنگ پیرمرد: پایان همه چیز

جنگ پیرمرد: پایان همه چیز

جنگ پیرمرد: پایان همه چیز

جان اسکالزی و 1 نفر دیگر
5.0
3 نفر |
1 یادداشت
جلد 6

با انتخاب ستاره‌ها به این کتاب امتیاز دهید.

در حال خواندن

0

خوانده‌ام

3

خواهم خواند

2

بشر در سیارات دیگر زندگی می کند، اما با جهانی رودرو شده مملو از نژادهای بیگانه که می خواهند او را نابود کنند. سرانجام اتحادیه ی مستعمرات شکل گرفت تا از ما در برابر این جهان خصومت جو محافظت کند. اتحادیه ی مستعمرات از زمین و جمعیت مازادش استفاده می کرد تا سرباز و مهاجر به دست بیاورد . وضعیت خوبی بود ....اما فقط برای اتحادیه ی مستعمرات. سپس زمین گفت : دیگر بس است. حالا اتحادیه ی مستعمرات در وضعیت خطرناکی به سر می برد . اتحادیه نهایتا چند دهه فرصت دارد تا سربازان نیروی دفاعی مستعمرات تمام شوند و مستعمرات انسانی در برابر حملات نژادهای بیگانه بی دفاع بمانند. مشکل دیگری هم در کار است : گروهی مرموز که خود را در تاریکی های فضا پنهان کرده بشر و نژادهای دیگر را به جان هم می اندازد و هدفش از این کار هیچ معلوم نیست .ناوبان هری ویلسون و دیپلمات های اتحادیه ی مستعمرات در چنین وضعیتی باید با تمامِ قوا بکوشند تا بفهمند چه کسی مسئولِ حمله به اتحادیه ی مستعمرات و نژادهای بیگانه است و همزمان با زمین به توافقِ صلح برسند که خشمگین و شکاک است... چیزی نمانده تا نابودی انقراضِ بشر، تا پایان همه چیز.

یادداشت‌های مرتبط به جنگ پیرمرد: پایان همه چیز

            پایان جنگ پیرمرد.
پاره اول یعنی روایت با زاویهی مغز توی جعبه فراتر از فوق العاده بود.
ادامه‌ی داستان هم مثل باقی کارهای این مجموعه خیل خوب بود، این کتاب چون آخرین داستان بود به نوعی جمع بندی همه‌‌ی مسائل و ارائه‌ی راه حل برای همه مشکلاتی بود که در تفرقه‌ی انسان پیش اومد.
همینطور بیانیه‌ی سیاسی یا همون درون مایه‌ی داستان آقای اسکالزی رو هم شامل می‌شد.
موازنه کوچکتر از این بود که بخواد تهدیدی برای کسی باشه البته به شرطی که اتحادیه یا شورا نخواد دشمن بسازه. به نوعی کلیت داستان هم گویای حال و روز خود بشره ، بشری که حاضر نیست ائتلاف کنه و اون قدر در خدعه و توطئه فرو رفته که واقعا عاقبتش رو خدا به خیر کنه.
بشری که یادش می‌ره و توی شرایط جنگی و کینه ورزی حتی می تونه با بیگانه ها هم ائتلاف کنه تا بتونه منافع خودش رو تامین کنه. اشاره‌ی خیلی واضح به اینکه چطوری از جنبش های پاک آزادی خواهی و استقلال طلبی سواستفاده می‌شه و ... 
مجموعه کلا سیاسی بود ولی این کتاب آخر از همه بیشتر.
نهایتا مجموعه‌ی جنگ پیرمرد باعث شد من ایام خوشی رو سپری کنم. شعارهای کتاب اونقدر کمه و اونقدر خوب استتار شده که می‌شه به راحتی ندیدشون گرفت و صرفا لذت برد.
پایان بندی خوشی هم داشت صد البته که من هیچ ایرادی بهش نمی گیرم. می تونست خیلی بدتر از این ها تموم بشه ولی چه کاریه آدم خوشی مردم رو خراب کنه ؟ :)))) 
در هر حال اگر اهل علمی تخیلی خوندن نیستید خدای نکرده، باز هم گزینه‌ی خوبیه برای چشیدن این ژانر که داستان به شدت خوش خوان و روان و جذابه. اهلش هم که می دونه باید اینو ببلعه.