یادداشت علی اکبر حسنی

طرح بحث برای مدیریت کلاس فلسفه و کودک
        عمده‌علت کج‌فهمی‌های بشر نسبت به جهان و ناامیدی‌ها و انحرافاتی که از آن‌ها ناشی می‌شود، ریشه در بسته بودن دید ما نسبت به جهان دارد؛ در معنا نداشتن برای زندگی، تعمق نکردن در وقایع اطراف، و علی الخصوص در غرقِ روزمرگی‌ها شدن.
فلسفیدن و داشتن تفکری خلاق و پویا اگر در قالبی جذاب، از کودکی با افراد تمرین شود، در بزرگسالی به یقین نتایجی شگفت‌آور خواهد داشت.
اثر حاضر به عنوان ابزاری کارآ، داستان‌هایی کودکانه اما هدفمند را در اختیار مربی قرار می‌دهد و ذیل هر داستان توضیحات و نکاتی مرتبط با داستان شرح می‌دهد تا مربی بتواند با استفاده از آن‌ها ذهن متربیان را به سمت تفکری نظام‌مند سوق دهد. این‌چنین ارائه محتوای مفید در قالب داستان می‌تواند تربیت را برای کودک در کنار سرگرمی رقم زند و به جذب هرچه بهتر او منتهی شود.
      

4

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.