یادداشت رضا یحیی پور
1402/2/20
3.8
2
ترجمه روان بود ولی میتونست بهتر باشه، مثلا در زمان حاضر استفاده از کلمه «کمپانی» بجای «شرکت» کمی بیمزه بازی بنظر میاد. یا مثلا برای من که تجربه کار تو پروژه نفت و گاز رو دارم عبارت سکو خیلی آشنا تره تا پلتفرم. ایده اصلی کتاب خیلی جالب هست و حرف حساب داخلش میزنه. مفهومی بعنوان پیروزی زندگی و کسب و کار وجود نداره! این موارد نه یک رویداد بلکه یک سفر هستند (بمعنای طی مسیر) در کتاب روایتهایی از رهبران شرکتهای بزرگی مث فورد، دیزنی، اپل و مایکروسافت، نیروی واکنش سریع دریایی آمریکا مطرح میشه، که ما با هاشون درکتابهای مشابه علیالخصوص از آریانا قلم آشنا شدیم خیلیها رو بعنوان مثال بد میاد مطرح میکنه و خیلی از این رهبران رو هم بعنوان الگوهای درجه یک معرفی میکنه. جالبه که بعضا روایتی از یک رهبر در دو کتاب، همدیگر تصدیق نمیکنند. از این جهت بنظرم میرسه اگر نگیم رپورتاژ، خیلی ژورنالیستی و باشند تا علمی. این نوع مدحهای کتاب رو نپسندیدم. مرور و برداشت خودم رو از کتاب تو سایتم نوشتم که میتونید از مسیر زیر بخونیدش https://ryahyapour.ir/121
13
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.