جزئیات فعالیت
17 ساعت پیش
❄️ نظریه سوم "خودافشایی و اعتماد" نام دارد. بر اساس این نظریه، اعتماد برای کاستن عدم اطمینان و خودافشاگری بیشتر، در ارتباط چهره به چهره و سایتهای شبکه اجتماعی حیاتی است. اعتماد مهمترین عامل در پیشبینی خودافشایی است. احتمال وقوع اعتماد در دوستی واقعی در مقایسه با دوستی آنلاین بیشتر است. ❄️❄️نظریه چهارم، نظریه نفوذ اجتماعی است که بر اساس آن توسعه رابطه فرایندی تدریجی، نظاممند و قابل پیشبینی است و خودافشایی در مرکز آن قرار دارد. آلتمن و تایلور استعاره پیاز را برای تبیین خودافشایی طرح میکنند که بر اساس آن افشاگری از لایه بیرونی پیاز که اطلاعات سطحی است شروع میشود به مرکز آن که شامل ارزشها، باورها و تصورات فرد از خود میشود، راه مییابد. نفوذ دارای پهنا و ژرفا است؛ پهنا به معنی شمار موضوعات مورد بحث و ژرفا میزان صمیمیت در موضوعات مورد بحث است. اگرچه بر اساس برخی پژوهشها، افشاگری ژرف و وسیع با دوستان واقعی بیشتر از دوستان مجازی بوده اما برخی پژوهشها نیز این نکته را مطرح کردند که خودافشایی در رسانههای اجتماعی، تاثیر مثبتی برای کاربر دارد که دلیل آن گمنامی اجتماعی است. گمنامی اجتماعی به معنی امکان پنهان یا آشکار کردن هویت انتخابی کاربر است. ❄️❄️❄️نظریه پنجم، نظریه مبادلهی اجتماعی است. بر اساس آن هر فرد تا جایی در رابطه میماند که پاداشها و هزینهها برای او کافی باشد. در روابط مثبت، پاداشها بیشتر از هزینهها و در روابط منفی، هزینهها بیشتر از پاداشها هستند. نتایج اعمال نظریه در رسانههای اجتماعی بیانگر پاداش بیشتر برای کاربر است.
22
0
4
(0/1000)
هنوز نظری ثبت نشده است.
نظرات