یادداشت مرتضا لطفی
1402/11/13
یکی از کتابهای خوب در زمینه اقتصاد رفتاری قبلتر تئوریهای اقتصادی بر این باور بودن که مصرف کنندگان کالاها موقع خرید رفتار خردمندانه میکنن، اما تحقیقات جدید نشون میده که تصمیمات ما در حوزه اقتصادی میتونه کاملا نابخردانه و غیرمنطقی باشه. تولیدکنندگان با استفاده از رفتارشناسی دست به تبلیغاتی میزنن که انسان ها را مجبور به خرید غیر ضروری بکنن. تصمیماتی که در حوزهٔ اقتصادی میگیریم بسیاری از اونها ناآگاهانه انجام میشه. نویسنده با آزمایش های متعددی که خودش انجام میده به تشریح رفتارهای نابخردانه در عرصههای گوناگون اقتصادی و اجتماعی میپردازه. کتاب سختی نیست و خبری از بحثهای خشک و پیچیده اقتصادی نیست، بلکه کتاب تلفیقی از روانشناسی و اقتصاده.
0
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.