یادداشت محمدرضا عطائی

        نخست این که تمرکز اثر بر روی برخی وجوه عاطفی و حزن‌انگیز ناشی از مظلومیت نهضت امام حسین ع بوده. منطق و بنیان فکری این نهضت و همین‌طور وجوه حماسیش در این اثر غایبه
موسیقی و صدای زمینه برخی جاها زیادی بلنده
تصویر اثر، گرچه ایده خوبی داشته، ولی دو تا ضعف بزرگ داره. اولیش که در همون نگاه نخست، توی ذوق می‌زنه، انتخاب گالئون‌های اروپایی برای سفینه النجاه سیدالشهدا، خیلی نچسبه
دوم؛ گرچه جا ماندن طرماح از حماسه عاشورا، ایده خوبی برای تصویر اثره، باید دقت داشت که طرماح از حماسه عاشورا جا مانده، و شاید از سفینه النجاه حضرت  بیرون نیفتاده باشه. شاید بهتر بود این جا ماندگی رو با استعاره دیگری نمایش می‌دادند
      
4

0

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.