یادداشت همشهری جوان
1401/3/23
به صرف داشتن فکر اولیه خوب، فیلمنامه شایستهای به وجود نخواهد آمد. به همین ترتیب، ریختن فکراولیه بر کاغذ نیز باعث خلق چنین فیلمنامهای نخواهد شد. در فیلمنامهنویسی، بیش از هر نوع رشتهای بازنویسی است که فیلمنامه خوب را به فیلمنامهای شایسته تبدیل میکند، نه نوشتن آن. کتاب «بازنویسی فیلمنامه» شامل 4 بخش است و هر بخش فصلهایی را در برمیگیرد که عبارت است از: بخش اول: ساختار داستان (جمعآوری ایدهها، کارکرد طرح فرعی، خلق صحنه، خلق فیلمنامه منسجم و...)، بخش دوم: پرورش فکر (تجاری کردن فیلمنامه و خلق اسطوره)، بخش سوم: شخصیتپردازی (از انگیزه تا هدف، پیدا کردن کشمکش، خلق شخصیتهای چندبُعدی، کارکردهای شخصیت)، بخش چهارم: بررسی ویژه (در راه ربودن جایزه اسکار، بررسی ویژه بازنوسی فیلمنامه شاهد) در پایان کتاب هم موخره و نمایه، ضمیمه شده است. هفتهنامهی همشهری جوان، شمارهی 20، 7 خرداد 1384.
0
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.