یادداشت حسین وحدانی
1400/7/14
فیلیپ کاتلر با کتاب «اصول بازاریابی»اش دین بزرگی بر گردن بازاریابان چند دههی گذشته دارد. جامعنگری، آیندهنگری و صورتبندی دقیق او از مفاهیم و مسائل بازاریابی، نوشتههای وی را به [شاید] بهترین مرجع یادگیری بازاریابی تبدیل کرده است. اما در کنار اینها، تا این اندازه بهروز بودن نویسندهای که اکنون ۹۰ساله است، و درک عمیق و والای او از آنچه زیر پوست پیشرفتهای هرروزهی تکنولوژی اتفاق میافتد، اعجاب برانگیز است! این ویژگیها به خوبی در کتاب «نسل چهارم بازاریابی» مشهود است. کتاب که حدود ۴ سال پیش نوشته شده، تصویری عالی از روند تغییرات بازاریابی به شما میدهد؛ تغییراتی که فقط در ابزارها و روشها نیستند، بلکه نشان از تحول فلسفهی پشت بازاریابی (و در واقع کسبوکارها) دارند. خواندن این کتاب هم برای بازاریابان سنتی واجب است، که بیش از این از روند سرسامآور تغییرات و پیشرفتهای مارکتینگ در دنیای مدرن و نیاز مشتریان نسلهای امروزی عقب نمانند، و هم برای «مارکتر»ها و «دیجیتالمارکتر»ها امروزی ضروری است، که منطق پشت ابزارها و تکنیکهایی که استفاده میکنند را درک نمایند و در سطح نمانند.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.