یادداشت علی فروتن
1400/11/5
شاید بتوان گفت که تینا سیلیگ، مدیر اجرایی مرکز کارآفرینی دانشگاه استنفورد، در این کتاب نکات بدیهی در حوزه کارآفرینی و نوآوری را یادآوری کرده است. تکیهکلام این کتاب کنار گذاشتن پیشفرضهای ذهنی، بیرون آمدن از حاشیه امن و کشف زمینههای جدید برای نوآوری و کسب و کار است. موضوعاتی مانند نهراسیدن از شکست، اجتنابناپذیر بودن اشتباه، تلاش در راستای برنامهریزی، تبدیل تهدید به فرصت و مسائلی از این دست کم و بیش در دیگر منابع مربوط به موفقیت نیز ذکر شده است. برخی مثالهای واقعی این کتاب ممکن است برای مدیران یا علاقهمندان به حوزه مدیریت و کسب و کار سودمند و راهگشا باشد. در بخشهایی از کتاب به موضوعاتی اشاره شده است که با وجود بدیهی بودن ظاهری کمتر در منابع رایج مطرح شده است که «تلاش برای انجام دادن کار در سطحی فراتر از انتظار» یکی از آنهاست. کیفیت ترجمه کتاب در سطح «متوسط» است ولی اشکالات آن به گونهای نیست که مانع روانی خوانش شود.
1
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.