یادداشت محمد مهدی صفری تنها

        نظریه‌ی فیلم: آفرینش گرامر سینمایی، از آثار متأخر سپهر نظریه‌ی فیلم است. کنکاشی در ماهیت و چیستیِ نظریه‌ی فیلم و نظریه‌پردازی حولِ سینما، فناوری سینما و مخاطب. این اثر به‌شکلی جامع در فصل نخست به مدل‌های نظریه‌ی فیلم در این یک سده می‌پردازد و به‌نوعی در تقابل با پسانظریه‌ی بوردول و کرول قرار می‌گیرد. در دو فصل بعد، به فناوری و مخاطب می‌پردازد و در انتها نیز به‌عنوان نتیجه‌گیری، به مقوله‌ی کاربست نظریه‌ی فیلم می‌پردازد. 
      
30

4

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.