یادداشت لیلا خندان
1403/12/9
کتاب مدیر مدرسه داستانی ساده و با نثری روان و بدون پیچیدگی نوشتاری در خط مستقیم قصه را پیش می برد و خواننده را با مشکلی روبرو نمی کند. داستان جز کتابهای جامعه شناسانه و روانشناختی قرار می گیرد. و در تمام کتاب نکته اساسی اخلاق محوری هست که نویسنده از دیدگاه مدیر مدرسه خیر و شر را به نمایش می گذارد. گویی نویسنده خود را در قالب مدیر جا زده و تمام مشکلات و نابسامانی های موجود در مدرسه را بازگو کرده. و فقر و تنگدستی را یکی از شرایط بد مدارس عنوان کرده بصورتی که باعث شده بر زندگی معلم ها و دانش آموزان تأثیر عمیقی بگذارد. نویسنده با نگاهی عمیق شرایط و اوضاع دوران پهلوی را به رشته تحریر درآورده و با نگاهی انتقادی این اوضاع نابسامان را هدف نوشتاری قراری داده و با همین نگاه مسائل زیادی را عنوان کرده مثل اوضاع نابسامان اقتصادی، بروکراسی حاکم بر ادارات، رشوه، فقر، فساد و... در کل کتاب باوجود کوچکی حرف های زیادی برای گفتن دارد و نویسنده با قلم توانای خود به خوبی از پس این داستان برآمده است.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.