یادداشت محمد میرزایی

        اگر تصمیم دارید سوژه ای را حرام کنید، بی‌اندازید‌‌ اش در یک روایت غیر خطی، و تند تند زمان آن را به آینده و گذشته ببرید.
هنوز عقبه شخصیتی شکل نگرفته، پردازش نشده، و مخاطب با شخصیت همراه نشده، که شما با فلش فوروارد مخاطب را به آینده می‌برید و او را با کسی که متحول شده اما تحول او مجهول و بی‌پشتوانه است مواجه می‌سازید. در نتیجه، خواننده در کمترین سطح از همزادپنداری قرار می‌گیرد.
مثل کاری که کتاب پرتگاه پشت پاشنه کرد! 

_ عوض کردن زبان داستان و جایگذاری ماجرای خواب و پرنده بسیار زیاد بود و باعث شکستن روانی زبان داستان شده بود. 
_قسمت انتهایی کتاب، در تغییر زمان موفق تر بود؛ چراکه سرعت فلش زدن ها کند شده بود و مخاطب با شخصیت بیشتر همراهی می‌کرد.

در آخر اینکه خوشحالم که بعد از چندین سال، دوباره کتاب شهدایی خواندم؛ آن هم شهیدی مثل عبدالبصیر جعفری که تحولشان حر گونه بود.
      
39

2

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.