یادداشت
1401/9/24
یا علیم 🔸به این فکر می کردم که اگر این کتاب یک داستان ایرانی بود به نظرم کلیشه ای می آمد، به دلیل حجم زیاد پیام هایی که داشت! ولی الان نبود.. یا باید در دیدگاه قبلی ام تجدید نظر کنم یا اینجا دلیل بتراشم برای غیر کلیشه ای بودنش! یک دلیلش این بود که سیر داستانی کتاب خوب و تقریبا بی نقص بود، حتی وقتی در یک روز با کلی اتفاق عجیب روبرو می شدی نمی تونستی بگی که این حادثه غیرممکن است! 🔸کتاب را اول برای #معلم ها مفید می دانم، بعد مادرها و پدرها و البته هر کسی که نگاه مربی گرایانه می خواهد داشته باشد. برای #دوست ها هم کتاب خوبی است، کتاب سه راوی دارد که با هم دوست صمیمی هستند، با این حال به تفاوت برداشت هایشان یا شباهت هایشان از یک صحنه اشاره می کند و این داستان را جذاب کرده است. خودم روایت های از زبان شخصیت برند را بیشتر دوست داشتم. و یک مخاطب دیگر هم که خود #نوجوان ها هستند... ولی به طور کلی در #کتاب_های_غیرتألیفی خیلی مهم است که برای کودک و نوجوان تفاوت های فرهنگی را به تدریج تفهیم کرد تا بیشتر از این که درگیر این حاشیه ها شوند پیام اصلی داستان برایشان باقی بماند ولی چطوری اش را دقیق نمی دانم! 🔸به نظرم وجه مثبت کتاب از جهت تربیتی به این بود که به مهم ترین ویژگی که یک معلم باید داشته باشد اشاره داشت؛ یعنی یک مشاهده گر خوب، دلسوز با رعایت فاصله مناسب با متربی ش... 🔸کتاب را در کل دوست داشتم و جز کتاب های خوب یا خیلی خوب رده بندی ش می کنم.
4
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.