یادداشت

فیلمنامه نویسی ژانر: چگونه فیلمنامه های عامه پسندی بنویسیم که بتوان آن ها را فروخت
        شاید با خواندن زیر عنوان کتابی که آقای دانکن نوشته، گول بخورید و فکر کنید اینجا نویسنده، بیشتر روی مسائل اقتصادی فیلمنامه‌نویسی تمرکز کرده، اما در واقع ماجرا اینطوری نیست!
دانکن در کتاب سعی کرده است خوب نوشتن برای سینما را فرمولیزه کند. چرا از کلمه قانون‌مند و ساختارگرا استفاده کردم، چون فرمولیزه کردن یک مرحله بعد از ساختارگرا بودن است! البته که نکات خوب زیادی دارد. می‌توان با وضعیت  فیلمنامه‌نویسی برای ژانرهای گوناگون اطلاعات خوبی به دست آورد و با برخی وقایع جهان‌شمول این حوزه بیشتر آشنا شد.
یک ویژگی مثبت دیگر کتاب، تازه چاپ بودن آن است. برخلاف بسیاری کتابهای داستان که اغلب مثالهای قدیمی می‌زنند مثال‌هایی که در این کتاب آمده است، اغلب مربوط به اواخر دهه نود و اولین دهه قرن بیست و یکم است.
البته اگر قسمت‌های مربوط به سینما و تلویزیونش را کنار بگذاریم، کتاب فیلمنامه‌نویسی ژانر به درد داستان‌نویسی هم می‌خورد. در کل اگر می‌خواهید یک کتاب جمع و جور و کاربردی در زمینه ژانرنویسی بخوانید این کتاب گزینه خوبی است.
      

24

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.