یادداشت محمد رحمانی گورجی
1404/1/13
شاید جذاب ترین نکته در خصوص این کتاب را مترجم در مقدمه آن نقل می کند. شاید مینتزبرگ - یکی از صاحب نظران مدیریت معاصر - این فکر را نمی کرد که وقتی نام کتاب خود را «ظهور و سقوط برنامه ریزی استراتژیک» بگذارد، برخی از فعالین این حوزه پرچم های سفید خود را بر بیافشانند و به پایان آن حکم کنند. در حالیکه وی در این کتاب در حال نقد رویکرد مرسوم در برنامه ریزی استراتژیک و خطاهای شناختی موجود در آن بوده و درصدد است تا در خصوص نسل نوینی از برنامه ریزی راهبردی نکاتش را مطرح سازد. در رویکرد های نوین برنامه ریزی استراتژیک در حقیقت محصول یک فرآیند Process و دیالکتیک سازمانی است نه یک پروژه Project. لذا فهم عمیق از اثربخشی یک فعالیت راهبردی نیازمند دقت نظرهای فلسفی است که در این کتاب شاهد آن خواهیم بود.
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.