یادداشت سیدمهدی حسینی
1403/6/23
اگر به دنبال انتقال پیام، طرح و ایده به دیگران یا تبلیغ کالا و خدمات هستید، اگر دولتمرد و سیاستمدار هستید، اگر فرهنگسازی، تدریس و سخنرانی در شغلتان جایگاهی دارد، اگر موفقیت در مذاکره برایتان اهمیت دارد، … برای تاثیرگذاری بیشتر پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنید. به یاد میآورم زمانی که در کلاس داستاننویسی شرکت میکردم، مدرسمان میگفت: «بعد از اتمام این دوره دیگر از هر داستان یا فیلمی لذت نخواهید برد؛ نقاط قوت و ضعف آنها را خواهید دید و گاهی اتفاقات را میتوانید پیشبینی کنید. انتظاراتی از داستان (رمان یا فیلم) خواهید داشت و نقاط عطف داستان (رمان یا فیلم) را به وضوح میبینید.» آن زمان معنی صحبتش را درک نکردم ولی به مرور هرگاه فیلم یا رمانی را مطالعه میکردم ذهنم به صورت ناخودآگاه معیارهای یک داستان خوب را میکاوید. حالا حتی گاهی اذیت میشوم و نمیتوانم مانند سابق از هر رمان یا فیلم لذت ببرم و البته رمان یا فیلم خوب نیز لذتی دوچندان برایم ایجاد میکند. به نظرم مطالعهی عمیق این کتاب نیز میتواند چنین تاثیری داشته باشد تا نوع نگاهمان به آگهیها، پیامها، طرحها، خبرها و سخنرانیها تغییر یابد و نقاط قوت و ضعف و تاثیرگذاری آنها را به راحتی ببینیم. اگر بر مباحث این کتاب تسلط پیدا کنید، پیامی که خوب بیان شود منجر به لذت دوچندان میشود و پیامی که بد بیان شود حالتان را خراب میکند. نظراتم را درباره این کتاب میتوانید در آدرس ذیل مطالعه کنید: https://bit.ly/2WzMzeD
0
(0/1000)
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.