یادداشت سقا علمدار

                #کتاب_خواندم

*کتاب دریادل
روایت زندگی فاطمه دهقانی
همسر فداکار شهید ابوالفضل رفیعی *

این کتاب رو خیلی دوست داشتم.
همشهری بودن مون و حضور لهجه‌ای شیرین مشهدی در گفتگوها هم مزید بر علت شد و البته قلم جذاب و شیرین نوینسده و داستان پر ماجرای این زندگی.

من معمولا توی کتاب خوندن، به خصوص کتاب‌های مبتنی بر واقعیت، فاز قضاوت کردن ندارم و توی ذهنم افراد رو متهم نمی‌کنم که چرا این کارو کردن و اون کارو نکردن و ... . مثل یک داستان میخونمش و سعی می‌کنم بخش‌هایی که برام آموزنده‌ست رو به چنگ بیارم.

به همین خاطر به راحتی با روایت صادقانه‌ی این کتاب درباره شهید و اخلاق و کارهاش کنار اومدم و حتی خوشم هم اومد از این روایت صادقانه و بی سانسور.

همون ابتدای کتاب توی خط سیر زندگی این خانواده، به ازدواج مجدد شهید اشاره شده، پس بدون نگرانی از لو رفتن داستان، میگم که این شهید ازدواج مجدد داشتن. البته در حاشیه بوده و زیاد توی کتاب بهش پرداخته نشده. ولی اگر کسی اعصاب و روحیه‌ی مواجهه با این قضیه رو نداره، بهتره نخونه احتمالا!

من با این قضیه هم مشکلی نداشتم و از جذابیت و شیرینی کتاب برام کاسته نشد!
در واقع داستان درباره زندگی هسمر شهید هست
یک بانوی صبور و استوار و فداکار که چهار فرزند رو به بهترین نحو تربیت کردن.
البته ایشون هم یک بانوی ابرزن و همه چی تمام نبودن و صادقانه درباره خودشون حرف زدن. همین صداقت و یکرنگی برام خیلی دل‌نشین بود.

الان هم که دیگه همسر شهید در جوار شهید در بهشت هستند ♥️

خلاصه‌ی ماجرا
من خیلی کتاب رو دوست داشتم
و با ذوق و علاقه و برای تفریح و تمدد اعصاب سراغش میرفتم و لذت می‌بردم از خوندنش.

پ.ن:
توی گروه کتابخوانی‌ مربوط به این کتاب، از طریق دست اندرکاران نشر ستاره‌ها متوجه شدم که گویا حضرت آقا هم تقریظی بر این کتاب نوشتن که هنوز رونمایی نشده و بهمون نگفتن چی گفتن
        
(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.