یادداشت zed_bml

zed_bml

1402/05/27

                #معرفی_کتاب
📕 چهار هزار هفته
👤الیور برکمن
📚 نشر میلکان
📖 ۲۱۳ صفحه
💲 ۱۳۹۰۰۰ تومان
.
برشی از کتاب:
همزمان شروع کردن چند کار با همدیگر ممکن است استرس تعدد مسئولیت‌ها و آرزوها را تسکین بخشد. اما این گونه کار چندانی از پیش نخواهید برد در عوض با آگاهانه به تعویق انداختن همه‌ی کارها به جز یک کار به خود یاد بدهید که بهتر و بهتر این استرس را تحمل کنید. خیلی زود، بعد از حس رضایت ناشی از تکمیل و انجام دادن کارهای مهم به این نتیجه میرسید که تحمل استرس ارزشش را داشت چون کارهای مهم بیشتر و بیشتری را تمام می‌کنید خود به خود از استرستان نیز کم می‌شود
.
کتاب درباره چیست؟
میانگین طول عمر انسان بسیار کوتاه است. اگر ۸۰ سال عمر کنید، فقط حدود چهارهزار هفته زندگی خواهید کرد. نام این کتاب هم به همین دلیل انتخاب شده است. رابطهٔ ما با زمان محدودمان همیشه رابطهٔ پُردردسری بوده، اما اتفاقات اخیر این دردسرها را دوچندان کرده است. این کتاب سعی دارد راه متفاوتی برای مدیریت زمان متناسب با شرایط امروز جهان در اختیار خواننده قرار دهد و به مدیریت زمان از دیدگاه متفاوتی می‌پردازد.
.
تجربه ی شخصی
خیلی خلاصه اینکه کتاب بی‌شک به دردتان می‌خورد اگر خوره‌ی بهره‌وری هستید. اگر دیوانه‌وار به دنبال تیک زدن کارهای لیست کارتان هستید. اگر مدام احساس می‌کنید بر روی تردمیلی توقف ناپذیر در حرکت هستید و باید بدوید وگرنه عقب می‌مانید. این کتاب دست شما را به ساحل آرامش خواهد رساند البته بعد از تحمل یک جنگ درونی! هرچه شدیدتر درگیر بهره‌وری افراطی باشید خواندن کتاب برایتان سخت‌تر خواهد بود. خواندن این کتاب برای من سه ماه طول کشید چون هر یکی دو فصل از حرص تقابل مطالب کتاب با باور‌های قبلی کتاب را می‌بستم!
بخش آخر کتاب یک دستورالعمل کامل برای عملی کردن همه‌ی نکات کتاب است.
.
#چهار_هزار_هفته
#الیور_برکمن
#نشر_میلکان
#کتاب_خوب_معرفی_کنیم
#روزی_۳۴_صفحه_کتاب_بخوانیم
        
(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.