بریدههای کتاب Zahra Zahra 4 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 340 اعتراف به اشتباه کار سختی است. بهویژه وقتی برای مدتی طولانی در اشتباه بوده باشی. 0 16 Zahra 4 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 311 همیشه فکر میکنیم وقت کافی داریم تا برای دیگران کاری بکنیم. تا حرفهایی را که در دل داریم به آنها بگوییم. و بعد اتفاقی میافتد که سر جایمان میایستیم و آنچه برایمان باقی میمانَد واژهٔ «اگر» است. 0 3 Zahra 4 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 272 بعضی از مردم خیال میکردند آدم نمیتواند با نگاه کردن به ماشینها احساسات طرف را بخواند. اما اشتباه میکردند. 0 5 Zahra 4 روز پیش بیچارگان فیودور داستایفسکی 3.7 83 صفحۀ 56 ادبیات چیز خوبی است، وارنکا، زیاده خوب. این را پریروز، پیش آنها فهمیدم. چیز عمیقی است! به قلب آدمها قوت میبخشد. آموزنده است و دربارهٔ همهچیز توی این کتابها مینویسند. خیلی خوب مینویسند! ادبیات تابلو نقاشی است، به عبارتی، هم تابلو است و هم آینه. جلوهگرِ شگفتی است و انتقادی پُر ظرافت، راه و رسمی است برای آموزش و پرورش. 0 14 Zahra 7 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 68 وقتی کسی را از دست میدهی، دلت برای عجیبترین عادتهایش تنگ میشود، برای کوچکترین ویژگیهایش، برای لبخندش، برای غلت زدنش توی خواب، حتی برای رنگ زدن دیوارهای خانه به خاطر او. 0 7 Zahra 7 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 48 در دنیایی که میتوانستی هر چیزی را حاضر و آماده بخری چه چیزی ارزش داشت؟ آدم بودن چه ارزشی داشت؟ 0 4 Zahra 7 روز پیش کاندینسکی: معنویت در هنر واسیلی کاندینسکی 4.0 0 صفحۀ 82 در هنر هیچ «بایدی» وجود ندارد زیرا هنر آزاد است. 0 12 Zahra 1404/4/4 کاندینسکی: معنویت در هنر واسیلی کاندینسکی 4.0 0 صفحۀ 43 هنری که تنها کودک زمان خویش باشد و نتواند بذر فردا را در خود بپروراند، هنری عقیم است. این هنر گذرا است و چون پویایی لازم برای همگامی با زمان را در خود ندارد، با تغییر زمان میمیرد. 0 2 Zahra 1404/4/4 کاندینسکی: معنویت در هنر واسیلی کاندینسکی 4.0 0 صفحۀ 39 هر اثر هنری فرزند زمان خویش است، و در بسیاری موارد زایندهٔ احساسات ما، در نتیجه هر دورهٔ فرهنگی، هنر ویژهٔ خود را میآفریند، که تکرار ناشدنی است. تلاش برای احیاء اصول هنری گذشته در بهترین شکل خود، هنری مرده را تولید میکند. 0 2 Zahra 1404/4/4 مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 46 «دلم برات تنگ شده.» 0 1 Zahra 1404/4/1 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 144 سیاستمداران میآیند و میروند و چیزی که میماند هنر و فرهنگ است که وصیتی است دربارهی روح انسان. 0 22 Zahra 1404/3/31 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 76 مهمترین شاخصهی هنر دیوانگی است. این انرژی دیوانهوار اگر نباشد جواب نمیدهد. 0 4 Zahra 1404/3/31 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 76 به شدت مخالف این هستم که هنر به طور کامل از بینش میآید. ترکیبی است از زندگیای که داشتهای با تحقیقات و دانش. 0 3 Zahra 1404/3/31 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 76 این تاریخ شخصی یک هنرمند است که یک اثر را شکل میدهد. نمیشود فقط با اخبار رسانهها دربارهی جهان اثر هنری خلق کرد. در این زمینه نمیشود دروغ گفت و تقلب کرد. 0 3 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 49 فکر میکنم بخشی از من عاشق تازهکار بودن در یک کار است؛ کار روی چیز کوچکی که دارد بزرگ میشود و با آن آشنا نیستم و همین هیجان میآورد. 0 2 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 36 تارکوفسکی گفته هنر چیزی است که تو خدمتکار آن هستی و چیزی نیست که تو دربارهاش برنامهای داشته باشی. چیزی است که در درون تو اتفاق میافتد و تو درکش نمیکنی. 0 2 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 35 دانش و تجربه و خود را در جریان زندگی قرار دادن میتواند به تو شخصیتی بدهد که بتوانی هنرمند شوی. 0 2 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 35 هنر چیزی نیست که از طریق آموزش آن را به کسی بدهی. هنر چیزی است که از زندگی میآید؛ از تجربیات تو و از دیو درون تو. 0 4 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 33 هنر باید پی معنایی باشد، نه اینکه یک چیز سطحی را عرضه کند و یک چیز صرفاً تزئینی باشد. 0 3 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 6 مهم اما تجربهای است که هنرمند به آن دست میزند، بیواهمه و بدون ترس از دست دادن نام و شهرت به دست آمده، و میخواهد در حیطههایی، که به قول خودش «نوآموز» هم هست، تجربه کند و این را به تکرار تجربههای موفق قبلی و درجا زدن ترجیح میدهد. (از مقدمهی کتاب) 0 2
بریدههای کتاب Zahra Zahra 4 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 340 اعتراف به اشتباه کار سختی است. بهویژه وقتی برای مدتی طولانی در اشتباه بوده باشی. 0 16 Zahra 4 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 311 همیشه فکر میکنیم وقت کافی داریم تا برای دیگران کاری بکنیم. تا حرفهایی را که در دل داریم به آنها بگوییم. و بعد اتفاقی میافتد که سر جایمان میایستیم و آنچه برایمان باقی میمانَد واژهٔ «اگر» است. 0 3 Zahra 4 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 272 بعضی از مردم خیال میکردند آدم نمیتواند با نگاه کردن به ماشینها احساسات طرف را بخواند. اما اشتباه میکردند. 0 5 Zahra 4 روز پیش بیچارگان فیودور داستایفسکی 3.7 83 صفحۀ 56 ادبیات چیز خوبی است، وارنکا، زیاده خوب. این را پریروز، پیش آنها فهمیدم. چیز عمیقی است! به قلب آدمها قوت میبخشد. آموزنده است و دربارهٔ همهچیز توی این کتابها مینویسند. خیلی خوب مینویسند! ادبیات تابلو نقاشی است، به عبارتی، هم تابلو است و هم آینه. جلوهگرِ شگفتی است و انتقادی پُر ظرافت، راه و رسمی است برای آموزش و پرورش. 0 14 Zahra 7 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 68 وقتی کسی را از دست میدهی، دلت برای عجیبترین عادتهایش تنگ میشود، برای کوچکترین ویژگیهایش، برای لبخندش، برای غلت زدنش توی خواب، حتی برای رنگ زدن دیوارهای خانه به خاطر او. 0 7 Zahra 7 روز پیش مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 48 در دنیایی که میتوانستی هر چیزی را حاضر و آماده بخری چه چیزی ارزش داشت؟ آدم بودن چه ارزشی داشت؟ 0 4 Zahra 7 روز پیش کاندینسکی: معنویت در هنر واسیلی کاندینسکی 4.0 0 صفحۀ 82 در هنر هیچ «بایدی» وجود ندارد زیرا هنر آزاد است. 0 12 Zahra 1404/4/4 کاندینسکی: معنویت در هنر واسیلی کاندینسکی 4.0 0 صفحۀ 43 هنری که تنها کودک زمان خویش باشد و نتواند بذر فردا را در خود بپروراند، هنری عقیم است. این هنر گذرا است و چون پویایی لازم برای همگامی با زمان را در خود ندارد، با تغییر زمان میمیرد. 0 2 Zahra 1404/4/4 کاندینسکی: معنویت در هنر واسیلی کاندینسکی 4.0 0 صفحۀ 39 هر اثر هنری فرزند زمان خویش است، و در بسیاری موارد زایندهٔ احساسات ما، در نتیجه هر دورهٔ فرهنگی، هنر ویژهٔ خود را میآفریند، که تکرار ناشدنی است. تلاش برای احیاء اصول هنری گذشته در بهترین شکل خود، هنری مرده را تولید میکند. 0 2 Zahra 1404/4/4 مردی به نام اوه فردریک بکمن 4.1 319 صفحۀ 46 «دلم برات تنگ شده.» 0 1 Zahra 1404/4/1 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 144 سیاستمداران میآیند و میروند و چیزی که میماند هنر و فرهنگ است که وصیتی است دربارهی روح انسان. 0 22 Zahra 1404/3/31 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 76 مهمترین شاخصهی هنر دیوانگی است. این انرژی دیوانهوار اگر نباشد جواب نمیدهد. 0 4 Zahra 1404/3/31 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 76 به شدت مخالف این هستم که هنر به طور کامل از بینش میآید. ترکیبی است از زندگیای که داشتهای با تحقیقات و دانش. 0 3 Zahra 1404/3/31 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 76 این تاریخ شخصی یک هنرمند است که یک اثر را شکل میدهد. نمیشود فقط با اخبار رسانهها دربارهی جهان اثر هنری خلق کرد. در این زمینه نمیشود دروغ گفت و تقلب کرد. 0 3 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 49 فکر میکنم بخشی از من عاشق تازهکار بودن در یک کار است؛ کار روی چیز کوچکی که دارد بزرگ میشود و با آن آشنا نیستم و همین هیجان میآورد. 0 2 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 36 تارکوفسکی گفته هنر چیزی است که تو خدمتکار آن هستی و چیزی نیست که تو دربارهاش برنامهای داشته باشی. چیزی است که در درون تو اتفاق میافتد و تو درکش نمیکنی. 0 2 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 35 دانش و تجربه و خود را در جریان زندگی قرار دادن میتواند به تو شخصیتی بدهد که بتوانی هنرمند شوی. 0 2 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 35 هنر چیزی نیست که از طریق آموزش آن را به کسی بدهی. هنر چیزی است که از زندگی میآید؛ از تجربیات تو و از دیو درون تو. 0 4 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 33 هنر باید پی معنایی باشد، نه اینکه یک چیز سطحی را عرضه کند و یک چیز صرفاً تزئینی باشد. 0 3 Zahra 1404/3/30 شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شیرین نشاط 4.3 2 صفحۀ 6 مهم اما تجربهای است که هنرمند به آن دست میزند، بیواهمه و بدون ترس از دست دادن نام و شهرت به دست آمده، و میخواهد در حیطههایی، که به قول خودش «نوآموز» هم هست، تجربه کند و این را به تکرار تجربههای موفق قبلی و درجا زدن ترجیح میدهد. (از مقدمهی کتاب) 0 2