بریدههای کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی محمدحسین معصومی 1404/4/11 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 42 بشر اگر خود را از وحی بی نیاز ببیند به جای غمخوار جامعه بودن، خونخوار مظلومان خواهد بود؛ یعنی موجود خونریزی است که سخن میگوید و درندگی او گاهی به صورت صنعت ظهور میکند و گاهی نیز به صورت علوم دیگر و به شکل ابتکار و اختراع جلوه می کند 0 14 محمدحسین معصومی 1404/4/19 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 59 اگر حق با کسی بود، وی از تنهایی یا کمی یاری کننده وحشتی ندارد؛ بلکه همه تلاش و کوشش او در این خلاصه می شود که حق را بشناسد و نیز در شناخت حق محقق باشد و نه مقلد و پس از شناخت حق به خود حق متصف و متحقق شود. اگر متحقق به حق شد، یقیناً ثابت و پیروز است و هرگز شکست نمی خورد و باید از باطل بپرهیزد و پس از شناخت باطل، قهراً آن را سرکوب خواهد کرد . 0 2 محمدحسین معصومی 1404/4/20 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 83 سنت بودنِ نهضت عاشورا ایجاب میکند که حوادث پیش از کربلا، رخدادهای روز عاشورا و حوادث پس از آن از سوی موافقان و مخالفان تحلیل شود؛ یعنی باید سخنان و رفتار حاکمان دربار اموی پیش از قیام حسین بن علی ، دستورهای آنان در روز عاشورا و حرکتهای آنها پس از عاشورا بررسی شود تا روشن گردد که دشمنان اسلام میخواستند درباره براندازی آن تا کجا پیش روند 0 5 محمدحسین معصومی 1404/4/25 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 160 دین آزاد پیروان آزاده و آگاه تربیت می کند 0 15 محمدحسین معصومی 1404/4/26 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 178 انسان نخست خدا را با دیده فطرت می نگرد آنگاه در پی جست و جوی اوصافش بر می آید... 0 18 محمدحسین معصومی 1404/4/27 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 250 پیامبر گرامی شصت سال پیش از حادثه عاشورا گریستند و حضرت امام على بیست سال پیش از آن اشک ریختند. او کسی بود که تیر از پایش کشیدند و شمشیر زهر آلود بر فرق مبارکش فرود آوردند و گریه نکرد؛ لیکن بر مظلومیت امام حسین گریه کرد. همه این اندوه ها عارفانه است؛ زیرا امامت وخلافت الهی انقدر گرامی است که از مهجوریت آن باید انبوهی از اندوه را تحمل نمود 0 4
بریدههای کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی محمدحسین معصومی 1404/4/11 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 42 بشر اگر خود را از وحی بی نیاز ببیند به جای غمخوار جامعه بودن، خونخوار مظلومان خواهد بود؛ یعنی موجود خونریزی است که سخن میگوید و درندگی او گاهی به صورت صنعت ظهور میکند و گاهی نیز به صورت علوم دیگر و به شکل ابتکار و اختراع جلوه می کند 0 14 محمدحسین معصومی 1404/4/19 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 59 اگر حق با کسی بود، وی از تنهایی یا کمی یاری کننده وحشتی ندارد؛ بلکه همه تلاش و کوشش او در این خلاصه می شود که حق را بشناسد و نیز در شناخت حق محقق باشد و نه مقلد و پس از شناخت حق به خود حق متصف و متحقق شود. اگر متحقق به حق شد، یقیناً ثابت و پیروز است و هرگز شکست نمی خورد و باید از باطل بپرهیزد و پس از شناخت باطل، قهراً آن را سرکوب خواهد کرد . 0 2 محمدحسین معصومی 1404/4/20 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 83 سنت بودنِ نهضت عاشورا ایجاب میکند که حوادث پیش از کربلا، رخدادهای روز عاشورا و حوادث پس از آن از سوی موافقان و مخالفان تحلیل شود؛ یعنی باید سخنان و رفتار حاکمان دربار اموی پیش از قیام حسین بن علی ، دستورهای آنان در روز عاشورا و حرکتهای آنها پس از عاشورا بررسی شود تا روشن گردد که دشمنان اسلام میخواستند درباره براندازی آن تا کجا پیش روند 0 5 محمدحسین معصومی 1404/4/25 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 160 دین آزاد پیروان آزاده و آگاه تربیت می کند 0 15 محمدحسین معصومی 1404/4/26 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 178 انسان نخست خدا را با دیده فطرت می نگرد آنگاه در پی جست و جوی اوصافش بر می آید... 0 18 محمدحسین معصومی 1404/4/27 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی عبدالله جوادی آملی 4.3 2 صفحۀ 250 پیامبر گرامی شصت سال پیش از حادثه عاشورا گریستند و حضرت امام على بیست سال پیش از آن اشک ریختند. او کسی بود که تیر از پایش کشیدند و شمشیر زهر آلود بر فرق مبارکش فرود آوردند و گریه نکرد؛ لیکن بر مظلومیت امام حسین گریه کرد. همه این اندوه ها عارفانه است؛ زیرا امامت وخلافت الهی انقدر گرامی است که از مهجوریت آن باید انبوهی از اندوه را تحمل نمود 0 4