بریدههای کتاب حضرت آدم (ع) زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 74 شیطان تن انسان را دید و قیاس کرد. او در پاسخ خدای تبارک و تعالی که از او پرسید:چرا سجده نکردی؟ گفت: من بهتر از آدم هستم؛ او را از گل خلق کردی و مرا از آتش. اولین نگاه ماتریالیستی و مادی گرایانه به انسان از شیطان آغاز شد و همه حقیقت انسان را در تن او دید. من حقیقی او را ندید. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 79 در روایات آمده است که از حضرات معصومین علیهم السلام پرسیدند: آیا بهشتی که آدم علیه السلام در آن بود از بهشت خلد بود؟ فرمودند: نه اگر کسی به بهشت خلد وارد شود خارج نمیگردد. دائم در آنجا میماند. فرمودند این بهشتی از بهشت های دنیایی بوده است. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 82 «خوض» یعنی فرورفتن در دریا «غوص» هم به معنای فرورفتن در دریاست. اما «خواص» و «غواص» با هم فرق دارند غواص میرود تا در پیدا کند، اما خواص می رود تا عیب پیدا کند. جهنمیها میگویند ما با کسانی که عیب یاب بودند و در میان مردم میرفتند تا عیب یابی کنند هم نشین بودیم. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 84 شیطان برای آن دو سوگند خورد که من از خیرخواهان شمایم. وقتی به آدم علیه السلام گفتند تو چرا خوردی؟ گفت: من تا به حال نشنیده بودم کسی به دروغ قسم بخورد. اصلاً تصور نمی کردم کسی قسم دروغ بخورد. این نخستین دروغ در عالم بود. نخستین دروغ را شیطان ابداع کرد و آدم علیه السلام را با این دروغ فریب داد. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 90 هبوط شیطان وقتی شیطان هبوط کرد از مکانت و جایگاه و مقامش (نه مکانش) که در بین ملائکه بود پایین آمد؛ به عبارت دیگر از جایگاه و مرتبه ادراکی اش پایین آمد. مکانت، جایگاه ادراکی است. پایین آمدن از مکانت این است که انسان از نظر شان و منزلت سقوط کند. مثلاً آدم کریمی است اما یکباره به بخل مبتلا شود این شخص از مکان مرتفعی سقوط نکرده و به درون چاهی ظاهری نیفتاده است بلکه منزلت کرامت را از دست داده است. این هبوط از مکانت است شیطان که جایگاهش بین ملائکه بود از آن مکانت ساقط و از میان آنان رانده شد. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 91 اما ابلیس وقتی شنید که آدم میخورد شاد و به آینده خودش امیدوار شد و گفت به زودی او را گمراه میکنم. راه نفوذ شیطان از راه خوردن است. لذا خدای تبارک و تعالی وقتی میخواهد در ماه مبارک رمضان از ما پذیرایی کند با روزه و امساک پذیرایی میکند؛ در این ضیافت با نخوردن پذیرایی میکند چرا؟ چون آنچه باعث تسلط شیطان بر انسان و نفوذ و تصرف شیطان در انسان میشود خوردن است. اگر می فرمایند: در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیرند یکی از دلایلش این است که اسباب دیگر، اسباب نفوذ شیطان ضعیف شده است. و وسایلی که شیطان از راه آن میتوانست نفوذ کند از او گرفته شده است. 0 0 suny 1404/1/31 حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 55 0 1 محمد امین تولی 1403/5/4 حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 25 0 0 suny 1404/1/30 حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 10 0 1
بریدههای کتاب حضرت آدم (ع) زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 74 شیطان تن انسان را دید و قیاس کرد. او در پاسخ خدای تبارک و تعالی که از او پرسید:چرا سجده نکردی؟ گفت: من بهتر از آدم هستم؛ او را از گل خلق کردی و مرا از آتش. اولین نگاه ماتریالیستی و مادی گرایانه به انسان از شیطان آغاز شد و همه حقیقت انسان را در تن او دید. من حقیقی او را ندید. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 79 در روایات آمده است که از حضرات معصومین علیهم السلام پرسیدند: آیا بهشتی که آدم علیه السلام در آن بود از بهشت خلد بود؟ فرمودند: نه اگر کسی به بهشت خلد وارد شود خارج نمیگردد. دائم در آنجا میماند. فرمودند این بهشتی از بهشت های دنیایی بوده است. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 82 «خوض» یعنی فرورفتن در دریا «غوص» هم به معنای فرورفتن در دریاست. اما «خواص» و «غواص» با هم فرق دارند غواص میرود تا در پیدا کند، اما خواص می رود تا عیب پیدا کند. جهنمیها میگویند ما با کسانی که عیب یاب بودند و در میان مردم میرفتند تا عیب یابی کنند هم نشین بودیم. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 84 شیطان برای آن دو سوگند خورد که من از خیرخواهان شمایم. وقتی به آدم علیه السلام گفتند تو چرا خوردی؟ گفت: من تا به حال نشنیده بودم کسی به دروغ قسم بخورد. اصلاً تصور نمی کردم کسی قسم دروغ بخورد. این نخستین دروغ در عالم بود. نخستین دروغ را شیطان ابداع کرد و آدم علیه السلام را با این دروغ فریب داد. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 90 هبوط شیطان وقتی شیطان هبوط کرد از مکانت و جایگاه و مقامش (نه مکانش) که در بین ملائکه بود پایین آمد؛ به عبارت دیگر از جایگاه و مرتبه ادراکی اش پایین آمد. مکانت، جایگاه ادراکی است. پایین آمدن از مکانت این است که انسان از نظر شان و منزلت سقوط کند. مثلاً آدم کریمی است اما یکباره به بخل مبتلا شود این شخص از مکان مرتفعی سقوط نکرده و به درون چاهی ظاهری نیفتاده است بلکه منزلت کرامت را از دست داده است. این هبوط از مکانت است شیطان که جایگاهش بین ملائکه بود از آن مکانت ساقط و از میان آنان رانده شد. 0 0 زهرا جعفرزاده 3 روز پیش حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 91 اما ابلیس وقتی شنید که آدم میخورد شاد و به آینده خودش امیدوار شد و گفت به زودی او را گمراه میکنم. راه نفوذ شیطان از راه خوردن است. لذا خدای تبارک و تعالی وقتی میخواهد در ماه مبارک رمضان از ما پذیرایی کند با روزه و امساک پذیرایی میکند؛ در این ضیافت با نخوردن پذیرایی میکند چرا؟ چون آنچه باعث تسلط شیطان بر انسان و نفوذ و تصرف شیطان در انسان میشود خوردن است. اگر می فرمایند: در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیرند یکی از دلایلش این است که اسباب دیگر، اسباب نفوذ شیطان ضعیف شده است. و وسایلی که شیطان از راه آن میتوانست نفوذ کند از او گرفته شده است. 0 0 suny 1404/1/31 حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 55 0 1 محمد امین تولی 1403/5/4 حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 25 0 0 suny 1404/1/30 حضرت آدم (ع) محمدرضا عابدینی 4.4 1 صفحۀ 10 0 1