بریدههای کتاب آموزش دین محمدحسین معصومی 1403/12/10 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 151 عمیق ترین مایه اختلاف میان اهل بیت و حکومتهای اسلامی که خود (مسأله خلافت یکی از فروعات آن بود) چیز دیگر بود. اهل بیت سیرت پیغمبراکرم را برای امت اسلام لازم می دانستند. و حکومت اسلامی را موظف به رعایت و حفظ و اجرای احکام آسمانی اسلام می دیدند ولی حکومتهای اسلامی که پس از پیغمبر اکرم ﷺ روی کار آمدند چنانکه از اعمالشان پیداست پایبند رعایت کامل اجرای احکام اسلام و متابعت سیرت پیغمبر اکرم ﷺ نبودند. 0 5 محمدحسین معصومی 1403/12/7 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 21 <<روی این جمله میشه ساعت ها فکر کرد! >> اگر سبب غیر مغلوبی (خدا) در جهان هستی نبود انسان با نهاد بی آلایش خود به فکرش نمی افتاد و اگر راحتی و آرامش مطلق و غیر نسبی که راحت و آرامش عالم آخرت است وجود نداشت انسان طبعاً جویای آن نبود و اگر روش دینی که از راه نبوت به ما رسیده حق نبود خواست آن در درون انسان نقش نمی بست... 0 4 محمدحسین معصومی 1403/12/13 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 210 امیرالمؤمنین می فرماید:بهترین دوست کسی است که تو را به کار نیک رهبری کند. نیز می فرماید: مرد با دوستش سنجیده می شود. تو اول بگو با چه کس زیستی که تا من بگویم که تو کیستی همان قیمت آشنایان تو بود قیمت و ارزش جان تو 0 7 محمدحسین معصومی 1403/12/7 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 37 راجع به افکار در اسلام آن قسم اندیشه هایی که جنبه واقع بینی دارد و در رأس آنها توحید خدای متعال جا دارد انتخاب گردیده و اصل و ریشه قرار داده شده است. و در اخلاق ،اسلام آنچه واقعی و نزد عقل سلیم پسندیده است، انتخاب شده و براصل توحید، استوار گردیده سپس روی پایه و اصل اخلاق، یک سلسله مقررات و قوانین عملی که همۀ جزئیات زندگی انسان را بررسی میکند، تشریع شده... 1 8 محمدحسین معصومی 1403/12/10 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 161 علی نخستین کسی است که پس از پیغمبر ﷺ در حقایق علمی به طرز تفکر فلسفی یعنی استدلال آزاد، سخن گفت و اصطلاحات علمی زیادی وضع کرد و برای حفظ قرآن کریم از قرائت غلط و تحریف قواعد دستور زبان عربی (علم نحو) را وضع و تنظیم نمود... 0 7
بریدههای کتاب آموزش دین محمدحسین معصومی 1403/12/10 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 151 عمیق ترین مایه اختلاف میان اهل بیت و حکومتهای اسلامی که خود (مسأله خلافت یکی از فروعات آن بود) چیز دیگر بود. اهل بیت سیرت پیغمبراکرم را برای امت اسلام لازم می دانستند. و حکومت اسلامی را موظف به رعایت و حفظ و اجرای احکام آسمانی اسلام می دیدند ولی حکومتهای اسلامی که پس از پیغمبر اکرم ﷺ روی کار آمدند چنانکه از اعمالشان پیداست پایبند رعایت کامل اجرای احکام اسلام و متابعت سیرت پیغمبر اکرم ﷺ نبودند. 0 5 محمدحسین معصومی 1403/12/7 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 21 <<روی این جمله میشه ساعت ها فکر کرد! >> اگر سبب غیر مغلوبی (خدا) در جهان هستی نبود انسان با نهاد بی آلایش خود به فکرش نمی افتاد و اگر راحتی و آرامش مطلق و غیر نسبی که راحت و آرامش عالم آخرت است وجود نداشت انسان طبعاً جویای آن نبود و اگر روش دینی که از راه نبوت به ما رسیده حق نبود خواست آن در درون انسان نقش نمی بست... 0 4 محمدحسین معصومی 1403/12/13 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 210 امیرالمؤمنین می فرماید:بهترین دوست کسی است که تو را به کار نیک رهبری کند. نیز می فرماید: مرد با دوستش سنجیده می شود. تو اول بگو با چه کس زیستی که تا من بگویم که تو کیستی همان قیمت آشنایان تو بود قیمت و ارزش جان تو 0 7 محمدحسین معصومی 1403/12/7 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 37 راجع به افکار در اسلام آن قسم اندیشه هایی که جنبه واقع بینی دارد و در رأس آنها توحید خدای متعال جا دارد انتخاب گردیده و اصل و ریشه قرار داده شده است. و در اخلاق ،اسلام آنچه واقعی و نزد عقل سلیم پسندیده است، انتخاب شده و براصل توحید، استوار گردیده سپس روی پایه و اصل اخلاق، یک سلسله مقررات و قوانین عملی که همۀ جزئیات زندگی انسان را بررسی میکند، تشریع شده... 1 8 محمدحسین معصومی 1403/12/10 آموزش دین سیدمحمدحسین طباطبائی 3.0 1 صفحۀ 161 علی نخستین کسی است که پس از پیغمبر ﷺ در حقایق علمی به طرز تفکر فلسفی یعنی استدلال آزاد، سخن گفت و اصطلاحات علمی زیادی وضع کرد و برای حفظ قرآن کریم از قرائت غلط و تحریف قواعد دستور زبان عربی (علم نحو) را وضع و تنظیم نمود... 0 7