بریدههای کتاب آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 116 آن چیزی که باید مورد حمایت قرار بگیرد هویت فرهنگی سینماست، سینما به عنوان هنری که میتواند منشا تحول فرهنگی باشد. 0 2 نرگس🐚 1403/10/1 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 33 مشهور آن است که میگویند علم هر کس به اندازه سوالات اوست. 0 3 نرگس🐚 1403/10/7 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 46 القاب و عناوین فریبکارند و ما در کمال سادهلوحی همه به خویشتن و به دیگران دروغ میگوییم. 0 8 نرگس🐚 1403/9/29 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 21 راهحل واقعی آن است که ما رفتهرفته، در عین آنکه اجازه ندهیم جاذبیت فیلمها برای مخاطب کنونی سینما کم شود، او را به یک فرایند تربیتی بکشانیم و حتی افق نگاه ما آن باشد که فرهنگ سینما رفتن عمومیت پیدا کند ... 0 3 نرگس🐚 1403/9/29 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 15 میخواهم بگویم که روی آوردن به مردم لزوما با افتادن در دام ابتذال همراه نیست و اصلا همین تفکر ریشه در تفرعن و عُجب و حماقتی دارد که روشنفکران قلابی این مرز و بوم به آن گرفتارند. آنها ناآگاهی مردم را بهانه توجیه انقطاع تاریخی خویش از مردم گرفتهاند ... 0 3 نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 111 سینمایی که در دنیا موجود است و واقعیتِ سینماست، سینمای صرفا هنری نیست. 0 0 نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 117 وقتی کسی با تمام وجودش سینما را درک میکند، فیلمی که میسازد، این چنین نیست که بتوان تکنیک آن را از مضمونش جدا کرد. 0 1 نرگس🐚 1403/10/7 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 47 هر کس یک دیکتاتور کوچک در درون خود دارد که اگر میدان پیدا کند، سر بر می آورد. 0 10 محمدرضا آهویی 1403/10/30 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 25 «باید منتظر باشیم که همه، روزی به رج زدن بیفتند!» 0 0 محمدرضا آهویی 1403/10/30 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 1 «اما حقیقت این است که کسب توفیق در جشنوارههای خارجی ارزشی را اثبات نمیکند» 0 0 نرگس🐚 1403/10/1 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 38 - چرا فیلم حتما باید داستان داشته باشد و به ساختار دراماتیک وفادار بماند؟ + چون فیلم مظهر زندگی است. آنچه در فیلم ظهور مییابد، زندگی است با صورتی پالایشیافته و صریحتر. و همانطور که زندگی آغاز و پایان و اوج و فرود دارد و وجود و هویت انسان در طول این وقایع و اوج و فرودهاست که شکل میگیرد، فیلم نیز باید ذاتا به این ساختار وفادار بماند. 0 4 نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 114 ... حتی مارشال مکلوهان هم در بحث از رسانهها به سوبژکتیویته اعتقادی ندارد. 0 0
بریدههای کتاب آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 116 آن چیزی که باید مورد حمایت قرار بگیرد هویت فرهنگی سینماست، سینما به عنوان هنری که میتواند منشا تحول فرهنگی باشد. 0 2 نرگس🐚 1403/10/1 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 33 مشهور آن است که میگویند علم هر کس به اندازه سوالات اوست. 0 3 نرگس🐚 1403/10/7 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 46 القاب و عناوین فریبکارند و ما در کمال سادهلوحی همه به خویشتن و به دیگران دروغ میگوییم. 0 8 نرگس🐚 1403/9/29 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 21 راهحل واقعی آن است که ما رفتهرفته، در عین آنکه اجازه ندهیم جاذبیت فیلمها برای مخاطب کنونی سینما کم شود، او را به یک فرایند تربیتی بکشانیم و حتی افق نگاه ما آن باشد که فرهنگ سینما رفتن عمومیت پیدا کند ... 0 3 نرگس🐚 1403/9/29 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 15 میخواهم بگویم که روی آوردن به مردم لزوما با افتادن در دام ابتذال همراه نیست و اصلا همین تفکر ریشه در تفرعن و عُجب و حماقتی دارد که روشنفکران قلابی این مرز و بوم به آن گرفتارند. آنها ناآگاهی مردم را بهانه توجیه انقطاع تاریخی خویش از مردم گرفتهاند ... 0 3 نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 111 سینمایی که در دنیا موجود است و واقعیتِ سینماست، سینمای صرفا هنری نیست. 0 0 نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 117 وقتی کسی با تمام وجودش سینما را درک میکند، فیلمی که میسازد، این چنین نیست که بتوان تکنیک آن را از مضمونش جدا کرد. 0 1 نرگس🐚 1403/10/7 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 47 هر کس یک دیکتاتور کوچک در درون خود دارد که اگر میدان پیدا کند، سر بر می آورد. 0 10 محمدرضا آهویی 1403/10/30 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 25 «باید منتظر باشیم که همه، روزی به رج زدن بیفتند!» 0 0 محمدرضا آهویی 1403/10/30 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 1 «اما حقیقت این است که کسب توفیق در جشنوارههای خارجی ارزشی را اثبات نمیکند» 0 0 نرگس🐚 1403/10/1 آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 38 - چرا فیلم حتما باید داستان داشته باشد و به ساختار دراماتیک وفادار بماند؟ + چون فیلم مظهر زندگی است. آنچه در فیلم ظهور مییابد، زندگی است با صورتی پالایشیافته و صریحتر. و همانطور که زندگی آغاز و پایان و اوج و فرود دارد و وجود و هویت انسان در طول این وقایع و اوج و فرودهاست که شکل میگیرد، فیلم نیز باید ذاتا به این ساختار وفادار بماند. 0 4 نرگس🐚 21 ساعت پیش آینه جادو: گفت وگوها، سخنرانی ها و مقالات سینمایی جلد 3 سید مرتضی آوینی 3.8 1 صفحۀ 114 ... حتی مارشال مکلوهان هم در بحث از رسانهها به سوبژکتیویته اعتقادی ندارد. 0 0