بریدههای کتاب قصه نویسی پارسا نوروزی 1404/4/3 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 312 نویسنده نمیتواند به ساختمان شخصیت صمیمی باشد مگر آنکه زمینهای سازگار با خصایص او بسازد. ... هرکسی در زمینه خاص خود دینامیک است و در زمینهای دیگر سر سازگاری نشان نمیدهد، دنیای خود را از دست میدهد 0 3 پارسا نوروزی 1404/4/3 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 330 اگر لحن همانطور که اشاره کردیم نتیجه و زائدهی روانی زبانی باشد که یک شخص یا شخصیت به کار میبرد، میتوان گفت به وسیلهی لحن به وضع و موقعیت و خلقیات اشخاص بیشتر پی میبریم تا مثلا توصیف عینی ظواهر او. 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 344 سبک عاملی است که به وسیله آن قصه نویس از حالت خنثی و بیطرف زبان دوری میگزیند. 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 344 سبک رفتار هنرمندانه قصهنویس با زبان است! 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 349 لحن زائیده و نتیجه روانی سبک است! 0 3 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 365 عقربهای ( کنش ) که در خلاء میچرخد با رقمی ( زمینه: زمان و مکان و فضا ) که همیشه بیتفاوت مانده است فرقی ندارد. 0 1 پارسا نوروزی 1404/4/11 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 374 اساس شعر تغزلی جهان، رفتارهای دوران مادرسالاری مرد با زن است! 1 9 پارسا نوروزی 1404/4/11 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 391 آشفتگی بزرگترین خصیصه اذهان ادبی قرن ماست! 0 10 پارسا نوروزی 1404/4/12 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 413 سقف مغز شخصیت را بلند کردن و از بالا در آن نگریستن و در لحظاتی از آن عکس های دقیق کلامی گرفتن، یعنی قصه روانی نوشتن! 0 6 محمدرضا فریفته 1404/4/14 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 139 زندگی مثل انسان مثله شده ای است که اعضای بدنش با بی هدفی،هر یک به گوشه ای پرت شدهاند. هنرمند این قطعات از هم گسیخته را جمع میکند و آنها را به یکدیگر پیوند میدهد و الگویی قابل فهم و ملموس را بر آنها حاکم میگرداند. 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/14 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 434 ما به طرزی بچهگانه کوشیدهایم دشمن را کوچک، ساده، بیمار، کثیف، رو به استیصال و نابودی ببینیم درحالی که خود در پوسیدگی و مرض و استیصال غرق شدهایم و همان غرب که ما بیمارش نامیدهایم با حساب های دقیق خود، توانسته است سه قاره عالم را با نفت و طلا و فرهنگ و هنرش یک جا ببلعد و حتا خم به ابرو نیاورد! 1 45 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 443 اندوختن تجربه به تنهایی مهم نیست، بلکه استفاده از تجربهی سادهی زندگی و برگرداندن آن به تجربه هنری مهم است. 0 14 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 444 بزرگترین ویژگی هنری هدایت در این است که سخت با خودش صمیمی است، ولی هدایت جز در بوف کور و چند قصه دیگر، قصه نویس بزرگی نیست. 0 2 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 447 نفرت آل احمد از تجزیه و تحلیلهای روانی از اینجا ناشی میشود که شاید او خود از تجزیه و تحلیل شخصیت ها در موقعیت های روانی تا حدی عاجز باشد. و الا اینقدر بیاعتنایی به درون اشخاص معنی ندارد! 0 2 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 448 عمل جلوهی عینی اندیشه یا احساس است و هنر در گفتن اندیشه ها و یا احساس های رک و صریح نیست، بلکه در نشان دادن آنها در شکل عمل است. 0 10 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 451 تکلیف هیچکس در این ملک به درستی روشن نیست... 0 14 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 456 قضاوت ما درباره هدایت سخت گل و گشاد بوده است...! 0 11 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 468 چوبک ... به نظر من بهترین قصهنویس معاصر است! 2 6 پارسا نوروزی 4 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 479 نثر امروز فارسی پلی است از مردم به مردم و قصه امروز فارسی شکل هنری این پل است که بر اساس رفتارهای فردی و اجتماعی مردم ساخته میشود و مخاطبش نیز ذهن مردم است. 0 9 پارسا نوروزی 4 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 505 دهخدا با نثر خود بزرگترین کمک را به پیدایش قصه در فارسی کرد گرچه خود هرگز قصه ننوشت. 0 22
بریدههای کتاب قصه نویسی پارسا نوروزی 1404/4/3 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 312 نویسنده نمیتواند به ساختمان شخصیت صمیمی باشد مگر آنکه زمینهای سازگار با خصایص او بسازد. ... هرکسی در زمینه خاص خود دینامیک است و در زمینهای دیگر سر سازگاری نشان نمیدهد، دنیای خود را از دست میدهد 0 3 پارسا نوروزی 1404/4/3 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 330 اگر لحن همانطور که اشاره کردیم نتیجه و زائدهی روانی زبانی باشد که یک شخص یا شخصیت به کار میبرد، میتوان گفت به وسیلهی لحن به وضع و موقعیت و خلقیات اشخاص بیشتر پی میبریم تا مثلا توصیف عینی ظواهر او. 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 344 سبک عاملی است که به وسیله آن قصه نویس از حالت خنثی و بیطرف زبان دوری میگزیند. 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 344 سبک رفتار هنرمندانه قصهنویس با زبان است! 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 349 لحن زائیده و نتیجه روانی سبک است! 0 3 پارسا نوروزی 1404/4/10 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 365 عقربهای ( کنش ) که در خلاء میچرخد با رقمی ( زمینه: زمان و مکان و فضا ) که همیشه بیتفاوت مانده است فرقی ندارد. 0 1 پارسا نوروزی 1404/4/11 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 374 اساس شعر تغزلی جهان، رفتارهای دوران مادرسالاری مرد با زن است! 1 9 پارسا نوروزی 1404/4/11 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 391 آشفتگی بزرگترین خصیصه اذهان ادبی قرن ماست! 0 10 پارسا نوروزی 1404/4/12 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 413 سقف مغز شخصیت را بلند کردن و از بالا در آن نگریستن و در لحظاتی از آن عکس های دقیق کلامی گرفتن، یعنی قصه روانی نوشتن! 0 6 محمدرضا فریفته 1404/4/14 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 139 زندگی مثل انسان مثله شده ای است که اعضای بدنش با بی هدفی،هر یک به گوشه ای پرت شدهاند. هنرمند این قطعات از هم گسیخته را جمع میکند و آنها را به یکدیگر پیوند میدهد و الگویی قابل فهم و ملموس را بر آنها حاکم میگرداند. 0 2 پارسا نوروزی 1404/4/14 قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 434 ما به طرزی بچهگانه کوشیدهایم دشمن را کوچک، ساده، بیمار، کثیف، رو به استیصال و نابودی ببینیم درحالی که خود در پوسیدگی و مرض و استیصال غرق شدهایم و همان غرب که ما بیمارش نامیدهایم با حساب های دقیق خود، توانسته است سه قاره عالم را با نفت و طلا و فرهنگ و هنرش یک جا ببلعد و حتا خم به ابرو نیاورد! 1 45 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 443 اندوختن تجربه به تنهایی مهم نیست، بلکه استفاده از تجربهی سادهی زندگی و برگرداندن آن به تجربه هنری مهم است. 0 14 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 444 بزرگترین ویژگی هنری هدایت در این است که سخت با خودش صمیمی است، ولی هدایت جز در بوف کور و چند قصه دیگر، قصه نویس بزرگی نیست. 0 2 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 447 نفرت آل احمد از تجزیه و تحلیلهای روانی از اینجا ناشی میشود که شاید او خود از تجزیه و تحلیل شخصیت ها در موقعیت های روانی تا حدی عاجز باشد. و الا اینقدر بیاعتنایی به درون اشخاص معنی ندارد! 0 2 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 448 عمل جلوهی عینی اندیشه یا احساس است و هنر در گفتن اندیشه ها و یا احساس های رک و صریح نیست، بلکه در نشان دادن آنها در شکل عمل است. 0 10 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 451 تکلیف هیچکس در این ملک به درستی روشن نیست... 0 14 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 456 قضاوت ما درباره هدایت سخت گل و گشاد بوده است...! 0 11 پارسا نوروزی 5 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 468 چوبک ... به نظر من بهترین قصهنویس معاصر است! 2 6 پارسا نوروزی 4 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 479 نثر امروز فارسی پلی است از مردم به مردم و قصه امروز فارسی شکل هنری این پل است که بر اساس رفتارهای فردی و اجتماعی مردم ساخته میشود و مخاطبش نیز ذهن مردم است. 0 9 پارسا نوروزی 4 روز پیش قصه نویسی رضا براهنی 5.0 0 صفحۀ 505 دهخدا با نثر خود بزرگترین کمک را به پیدایش قصه در فارسی کرد گرچه خود هرگز قصه ننوشت. 0 22