بریده کتابهای استاد و درس: روش آموزش علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 29 آشنايى با ترجمه (متن آیه و روایت) به چند مقدمه احتياج دارد: 1 - آشنايى با ساختمان كلمهها «صرف» 2 - آشنايى با تركيب كلمهها «نحو» 3 - آشنايى با نقشهها و راههاى ساختمان «بيان» 4 - آشنايى با جايگاه و كاربرد كلمهها «معانى» 5 - آشنايى با آرايش و تزيين ساختمان «بديع» 6 - آشنايى با لغت. 0 0 علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 41 آنها كه مىگويند تو شروع كن تا راه به تو بگويد كه چگونه بايد بروى غافل هستند كه اگر تمام راه در طرح مشخص نشده باشد، شروعى امكان ندارد. 4 9 محمد 1402/3/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 49 0 2 علی سعیدی 1403/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 45 0 6 علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 10 در مورد آموزش، اين استاد است كه پيش از صرف و نحو بايد مجموعه طرح عملى را و پيش از طرح عملى، ظرفيت روحى را و شهادت و بينش را در محصل فراهم آورد؛ چون ما در قرن شبهه زندگى مىكنيم، پس ناچار به اين جريان فكرى، به اين شهادت و بينش نياز داريم. ما در كنار گرفتارىها سر بلند مىكنيم، پس ناچار به ظرفيت روحى و سعه صدر محتاجيم. ما در برابر كارهاى پراكنده و علوم گوناگون قرار مىگيريم، پسناچار به طرح و برنامه نيازمنديم تا بتوانيم تمام راه را ببينيم و گامها را بشناسيم و گام برداريم. 0 0 علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 37 و گفتم: هر كس جز حق از تو مىكاهد و گفتم: ببين كه هنگامى كه با فلان شخص يا بهمان نفر مىنشينى او چه چيزى را در تو بزرگ مىكند، خودش را و يا خودت را و يا دنيا را يا خدا را. تو با اين ملاك دوست بگير و رفيق انتخاب كن و يا مرشد و پير و مرجع بگير. 0 6 انسیه علی محمدی 1403/4/4 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 56 اگر تمرکز نداری، از همین کشف کن که تو کاری مهم تر برای خود سراغ داری، پس یا به آن بپرداز و یا اهمیت کاری را که به آن مشغول هستی، برای خودت تحلیل کن تا فکرت با تو همراه شود که در این لحظه و با این بینش تو میتوانی سریع و صحیح حرکت کنی. 0 1
بریده کتابهای استاد و درس: روش آموزش علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 29 آشنايى با ترجمه (متن آیه و روایت) به چند مقدمه احتياج دارد: 1 - آشنايى با ساختمان كلمهها «صرف» 2 - آشنايى با تركيب كلمهها «نحو» 3 - آشنايى با نقشهها و راههاى ساختمان «بيان» 4 - آشنايى با جايگاه و كاربرد كلمهها «معانى» 5 - آشنايى با آرايش و تزيين ساختمان «بديع» 6 - آشنايى با لغت. 0 0 علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 41 آنها كه مىگويند تو شروع كن تا راه به تو بگويد كه چگونه بايد بروى غافل هستند كه اگر تمام راه در طرح مشخص نشده باشد، شروعى امكان ندارد. 4 9 محمد 1402/3/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 49 0 2 علی سعیدی 1403/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 45 0 6 علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 10 در مورد آموزش، اين استاد است كه پيش از صرف و نحو بايد مجموعه طرح عملى را و پيش از طرح عملى، ظرفيت روحى را و شهادت و بينش را در محصل فراهم آورد؛ چون ما در قرن شبهه زندگى مىكنيم، پس ناچار به اين جريان فكرى، به اين شهادت و بينش نياز داريم. ما در كنار گرفتارىها سر بلند مىكنيم، پس ناچار به ظرفيت روحى و سعه صدر محتاجيم. ما در برابر كارهاى پراكنده و علوم گوناگون قرار مىگيريم، پسناچار به طرح و برنامه نيازمنديم تا بتوانيم تمام راه را ببينيم و گامها را بشناسيم و گام برداريم. 0 0 علی سعیدی 1402/9/5 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 37 و گفتم: هر كس جز حق از تو مىكاهد و گفتم: ببين كه هنگامى كه با فلان شخص يا بهمان نفر مىنشينى او چه چيزى را در تو بزرگ مىكند، خودش را و يا خودت را و يا دنيا را يا خدا را. تو با اين ملاك دوست بگير و رفيق انتخاب كن و يا مرشد و پير و مرجع بگير. 0 6 انسیه علی محمدی 1403/4/4 استاد و درس: روش آموزش علی صفایی حائری 4.5 4 صفحۀ 56 اگر تمرکز نداری، از همین کشف کن که تو کاری مهم تر برای خود سراغ داری، پس یا به آن بپرداز و یا اهمیت کاری را که به آن مشغول هستی، برای خودت تحلیل کن تا فکرت با تو همراه شود که در این لحظه و با این بینش تو میتوانی سریع و صحیح حرکت کنی. 0 1