بریدههای کتاب بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی محمد میرزایی 1403/10/5 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 118 دینداری نیز به معنای جاری کردن دین در تمام قوای ارادی انسان است که ظاهر آن عمل به احکام و شرایع دینی، باطن آن تولی به ولایت الهیه، و روح آن نیز خشوع دربرابر الوهیت خدای متعال است. 0 0 محمد میرزایی 1403/8/30 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 37 طبق سنت الهی هر کس خدای متعال را در متن نعمتها نبیند و شکرگذار او نباشد و از این طریق در درجات قرب و کمال سیر نکند، خدای متعال او را به بلاهایی مبتلا میکند تا از طریق انکسار در بلاها، متوجه خدا شود و مدارج کمال را طی کند. این حکمت اصلی ابتلائاتی است که انسان در طول زندگی به آنها مبتلا و دچار میشود. #بینش_تمدنی صفحه ۳۷ 0 1 محمد میرزایی 1403/9/5 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 39 انسانها هرگز در دنیا بدون سرپرست رها نمیشوند، اما این قوه را نیز دارند که سرپرست خود را انتخاب کنند 0 6 مرتضی .... 1403/12/18 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 189 تشخیص، زمینهساز تصمیم است؛ لذا به همان میزان که سایر افراد و امکانات در تشخیص یک مسئله سهیم میشوند، به همان میزان نیز در تصمیمگیری سهیم هستند. 0 2 محمد میرزایی 1403/9/6 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 45 انکار ولایت ولی الله و خروج از ولایت او، به معنای انکار ولایت الله است؛ چراکه تصرفات ولی الله در عالم، از جانب خود او نیست بلکه او ظرف مشیت خدای متعال است و همه تصرفات او، نورانی و الهی است. 0 2 محمد میرزایی 1403/9/29 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 103 کسی که محوری ترین کار و اساسی ترین تصمیم او صحیح است، حتی اگر افعال فرعی او صحیح نباشد، امکان جبران و غفران را از دست نخواهد داد 0 1 محمد میرزایی 1403/9/6 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 46 همه افتقار ها به اسماء حسنای الهی، فقر و اضطرار به معصوم(علیه السلام) است؛ چراکه معصوم مجرای اسماء الهی در عالم است. 0 1 محمد میرزایی 1403/10/10 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 123 وقتی فضا و شرایط در جهت خاصی حرکت میکند، هرچند جبر فیزیكی وجود ندارد، اما به یک معنا جبر اجتماعی ایجاد میشود 0 4 محمد میرزایی 1403/9/29 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 103 اگر کسی در محوری ترین تصمیم خود تسلیم ولی خدا نشود، حتی اگر به نماز و روزه و... بسیار پایبند باشد، این عبادت به حال او سودی نخواهد داشت؛ چراکه این شخص در انتخاب محور اعمال خود به خطا رفته است و اعمال او بر مدار باطل به حرکت درآمده اند. 0 3
بریدههای کتاب بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی محمد میرزایی 1403/10/5 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 118 دینداری نیز به معنای جاری کردن دین در تمام قوای ارادی انسان است که ظاهر آن عمل به احکام و شرایع دینی، باطن آن تولی به ولایت الهیه، و روح آن نیز خشوع دربرابر الوهیت خدای متعال است. 0 0 محمد میرزایی 1403/8/30 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 37 طبق سنت الهی هر کس خدای متعال را در متن نعمتها نبیند و شکرگذار او نباشد و از این طریق در درجات قرب و کمال سیر نکند، خدای متعال او را به بلاهایی مبتلا میکند تا از طریق انکسار در بلاها، متوجه خدا شود و مدارج کمال را طی کند. این حکمت اصلی ابتلائاتی است که انسان در طول زندگی به آنها مبتلا و دچار میشود. #بینش_تمدنی صفحه ۳۷ 0 1 محمد میرزایی 1403/9/5 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 39 انسانها هرگز در دنیا بدون سرپرست رها نمیشوند، اما این قوه را نیز دارند که سرپرست خود را انتخاب کنند 0 6 مرتضی .... 1403/12/18 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 189 تشخیص، زمینهساز تصمیم است؛ لذا به همان میزان که سایر افراد و امکانات در تشخیص یک مسئله سهیم میشوند، به همان میزان نیز در تصمیمگیری سهیم هستند. 0 2 محمد میرزایی 1403/9/6 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 45 انکار ولایت ولی الله و خروج از ولایت او، به معنای انکار ولایت الله است؛ چراکه تصرفات ولی الله در عالم، از جانب خود او نیست بلکه او ظرف مشیت خدای متعال است و همه تصرفات او، نورانی و الهی است. 0 2 محمد میرزایی 1403/9/29 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 103 کسی که محوری ترین کار و اساسی ترین تصمیم او صحیح است، حتی اگر افعال فرعی او صحیح نباشد، امکان جبران و غفران را از دست نخواهد داد 0 1 محمد میرزایی 1403/9/6 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 46 همه افتقار ها به اسماء حسنای الهی، فقر و اضطرار به معصوم(علیه السلام) است؛ چراکه معصوم مجرای اسماء الهی در عالم است. 0 1 محمد میرزایی 1403/10/10 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 123 وقتی فضا و شرایط در جهت خاصی حرکت میکند، هرچند جبر فیزیكی وجود ندارد، اما به یک معنا جبر اجتماعی ایجاد میشود 0 4 محمد میرزایی 1403/9/29 بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی حسین مهدیزاده 3.1 2 صفحۀ 103 اگر کسی در محوری ترین تصمیم خود تسلیم ولی خدا نشود، حتی اگر به نماز و روزه و... بسیار پایبند باشد، این عبادت به حال او سودی نخواهد داشت؛ چراکه این شخص در انتخاب محور اعمال خود به خطا رفته است و اعمال او بر مدار باطل به حرکت درآمده اند. 0 3