بریده کتابهای معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش محسن امیری 1403/1/2 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 90 از جمله کارهایی که باید بکنید، یکی این است که مخاطب خودتان را خلق کنید. اگر به فکر این باشید که مخاطب جبهه مقابل را تصرف کنید، ممکن است همین فکر، شما را وسوسه کند که به تقلید کار جبهه مقابل بپردازید. 0 3 محسن امیری 1402/12/7 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 58 تعلیم فقط این نیست که ما مجموعهای از معلومات را در کاغذ بگذاریم و به دانشآموز بدهیم و بگوییم بخوان... تعلیم باید طوری باشد که ذهن را بسازد، مغز را فعال کند و در درجه اول، شوق به دانستن را در دل متعلم ایجاد نماید. 0 6 محسن امیری 1402/11/26 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 19 منزلت معلمی فقط این نیست که یکی را تکریم و احترام کنند و دستش را ببوسند. منزلت معلمی یعنی تأثیر گذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگی یک ملت. اگر جامعه معلمین بتوانند این کار را انجام دهند، منزلت معلمی به معنای واقعی کلمه حفظ شده است. 0 1 محسن امیری 1403/5/30 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 155 محفوظات خوب است. اما حفظمحوری بد است که محور تلاش عبارت باشد از حفظ. محور تلاش باید عبارت باشد از فکر، ولو با حفظ هم همراه باشد. 0 2 محسن امیری 1403/5/28 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 142 از نظر اسلام همانطور که معلم احترام دارد و باید تکریم شود، متعلم هم باید تکریم شود؛ شاگرد را هم باید تکریم کرد و به شاگرد اهانت نباید کرد. این یک جنبهی پرورشی بسیار عمیقی دارد. ... تَواضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمونَ مِنْهُ و تَواضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمونَهُ... 0 2 محسن امیری 1403/5/30 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 145 معلم میخواهد چهکار بکند؟ تولید نسلی با این خصوصیات: دانا باشد، باایمان باشد، دارای اعتمادبهنفس باشد، دارای امید باشد، دارای نشاط باشد، دارای سلامت جسمی و روحی باشد، روشنبین باشد، بااراده باشد، کمهزینه و پرفایده باشد. اینها چیز کمی نیست... کار انبیاء نجات بشریت است، کار انبیاء ایجاد یک جامعهی انسانی برتر و والاتر است؛ این است کار انبیاء. میگوییم «معلم، شاغلِ شغل انبیاست»، «معلمی شغل انبیاست»... 0 0
بریده کتابهای معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش محسن امیری 1403/1/2 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 90 از جمله کارهایی که باید بکنید، یکی این است که مخاطب خودتان را خلق کنید. اگر به فکر این باشید که مخاطب جبهه مقابل را تصرف کنید، ممکن است همین فکر، شما را وسوسه کند که به تقلید کار جبهه مقابل بپردازید. 0 3 محسن امیری 1402/12/7 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 58 تعلیم فقط این نیست که ما مجموعهای از معلومات را در کاغذ بگذاریم و به دانشآموز بدهیم و بگوییم بخوان... تعلیم باید طوری باشد که ذهن را بسازد، مغز را فعال کند و در درجه اول، شوق به دانستن را در دل متعلم ایجاد نماید. 0 6 محسن امیری 1402/11/26 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 19 منزلت معلمی فقط این نیست که یکی را تکریم و احترام کنند و دستش را ببوسند. منزلت معلمی یعنی تأثیر گذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگی یک ملت. اگر جامعه معلمین بتوانند این کار را انجام دهند، منزلت معلمی به معنای واقعی کلمه حفظ شده است. 0 1 محسن امیری 1403/5/30 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 155 محفوظات خوب است. اما حفظمحوری بد است که محور تلاش عبارت باشد از حفظ. محور تلاش باید عبارت باشد از فکر، ولو با حفظ هم همراه باشد. 0 2 محسن امیری 1403/5/28 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 142 از نظر اسلام همانطور که معلم احترام دارد و باید تکریم شود، متعلم هم باید تکریم شود؛ شاگرد را هم باید تکریم کرد و به شاگرد اهانت نباید کرد. این یک جنبهی پرورشی بسیار عمیقی دارد. ... تَواضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمونَ مِنْهُ و تَواضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمونَهُ... 0 2 محسن امیری 1403/5/30 معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش سعید ابوالقاضی 4.6 3 صفحۀ 145 معلم میخواهد چهکار بکند؟ تولید نسلی با این خصوصیات: دانا باشد، باایمان باشد، دارای اعتمادبهنفس باشد، دارای امید باشد، دارای نشاط باشد، دارای سلامت جسمی و روحی باشد، روشنبین باشد، بااراده باشد، کمهزینه و پرفایده باشد. اینها چیز کمی نیست... کار انبیاء نجات بشریت است، کار انبیاء ایجاد یک جامعهی انسانی برتر و والاتر است؛ این است کار انبیاء. میگوییم «معلم، شاغلِ شغل انبیاست»، «معلمی شغل انبیاست»... 0 0