بریدههای کتاب حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) محسن صالحی 1403/7/25 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 280 علامه طباطبایی میفرمایند: خداوند متعال بر اساس سنت هدایت، همه را هدایت میکند؛ اینطور نیست که قومی را هدایت کند و قوم دیگر را هدایت نکند، هدایتِ اولیه به سمت کفار هم میآید اما بعد از اینکه کفر ورزیدند، این سنت الهی آنها را رها میکند و بعد گمراه میشوند ... 0 2 محسن صالحی 1403/7/23 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 150 از نظر قرآن این درگیریِ فراگیر میان جبهه حق و باطل، با غلبهی جبههی حق به پایان میرسد. لبته خدای متعال دستگاه باطل را هم امداد میکند؛ یعنی اینگونه نیست که خدای متعال نسبت به دستگاه باطل هیچ امدادی نداشته باشد ... 0 3 محسن صالحی 1403/7/20 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 74 تمدن بعد از رنسانس آنگونه که گفته میشود ظهور اسم مضل نیست، بلکه ارادههای انسانی، مبتنی بر استکبار، تجمع و همفکری و همکاری و همدلی داشتهاند و در عالم تصرف کردهاند و بر اساس مشیت و امدادی که شدهاند جهان، مسخّر آنها شده و تمدنی ساختهاند. 0 1 محسن صالحی 1403/7/20 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 90 بر اساس نگاه مادی به تاریخ با پیدایش چرخ یا آتش یا مِفرغ یا آهن، تاریخ تکامل پیدا کرده است؛ تغییر روابط تولیدی، به پیدایش ماشین منتهی شده و با پیدایش ماشین، دورهی سرمایهداری آغاز شده و ختم دورهی دیانت هم فرا رسیده است. این افسانهها بشریت را زمین گیر کرده و آنها را از حقایق، محجوب کرده است. حقیقت بقیهی فلسفههای تاریخ غیر الهی هم، همین است منتها هر کدام به شکلی. 0 1 محسن صالحی 1403/7/22 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 127 در جنگ جمل شخصی به اميرالمؤمنين عرض کرد ای کاش برادرم بود و پیروزی شما را میدید، حضرت فرمودند: آیا برادرت دلش با ماست؟ عرض کرد بله. حضرت فرمود پس او هم با ماست، حتی اقوامی که هنوز به دنیا نیامدند در ثواب ما شریکاند ... 0 3
بریدههای کتاب حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) محسن صالحی 1403/7/25 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 280 علامه طباطبایی میفرمایند: خداوند متعال بر اساس سنت هدایت، همه را هدایت میکند؛ اینطور نیست که قومی را هدایت کند و قوم دیگر را هدایت نکند، هدایتِ اولیه به سمت کفار هم میآید اما بعد از اینکه کفر ورزیدند، این سنت الهی آنها را رها میکند و بعد گمراه میشوند ... 0 2 محسن صالحی 1403/7/23 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 150 از نظر قرآن این درگیریِ فراگیر میان جبهه حق و باطل، با غلبهی جبههی حق به پایان میرسد. لبته خدای متعال دستگاه باطل را هم امداد میکند؛ یعنی اینگونه نیست که خدای متعال نسبت به دستگاه باطل هیچ امدادی نداشته باشد ... 0 3 محسن صالحی 1403/7/20 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 74 تمدن بعد از رنسانس آنگونه که گفته میشود ظهور اسم مضل نیست، بلکه ارادههای انسانی، مبتنی بر استکبار، تجمع و همفکری و همکاری و همدلی داشتهاند و در عالم تصرف کردهاند و بر اساس مشیت و امدادی که شدهاند جهان، مسخّر آنها شده و تمدنی ساختهاند. 0 1 محسن صالحی 1403/7/20 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 90 بر اساس نگاه مادی به تاریخ با پیدایش چرخ یا آتش یا مِفرغ یا آهن، تاریخ تکامل پیدا کرده است؛ تغییر روابط تولیدی، به پیدایش ماشین منتهی شده و با پیدایش ماشین، دورهی سرمایهداری آغاز شده و ختم دورهی دیانت هم فرا رسیده است. این افسانهها بشریت را زمین گیر کرده و آنها را از حقایق، محجوب کرده است. حقیقت بقیهی فلسفههای تاریخ غیر الهی هم، همین است منتها هر کدام به شکلی. 0 1 محسن صالحی 1403/7/22 حکمت تاریخ: نگرشی بر فلسفه تاریخ در پرتو معارف قرآن و اهل بیت (ع) حسین منسومی 5.0 1 صفحۀ 127 در جنگ جمل شخصی به اميرالمؤمنين عرض کرد ای کاش برادرم بود و پیروزی شما را میدید، حضرت فرمودند: آیا برادرت دلش با ماست؟ عرض کرد بله. حضرت فرمود پس او هم با ماست، حتی اقوامی که هنوز به دنیا نیامدند در ثواب ما شریکاند ... 0 3