بریده‌ای از کتاب تئوری انتخاب در مدرسه اثر علی صاحبی

بریدۀ کتاب

صفحۀ 12

برای ترفیع رشد بهینه دانش آموزان معلمان باید محیطی در کلاس خلق کنند که دانش آموزان را به ارضای نیازهای روان شناختیشان یعنی نیاز به عشق و احساس تعلق، نیاز به آزادی نیاز به قدرت ارزشمندی و نیاز به تفریحترغیب کند به یاد داشته باشید که رفتارهای ما همواره تلاشی برای ارضای این نیازهاست. ارضای پیوسته و پایدار این نیازها به تقویت رشد و تحول سالم می انجامد مشکلات انضباطی و رفتاری دانش آموزان در محیطی که به ارضای نیازهایشان می پردازند، به طور معناداری کاهش مییابد و علل کم تری وجود خواهد داشت که دانش آموزان برای ارضای نیازهایشان، خود را درگیر رفتارهای نامناسب یا مخرب کنند.

برای ترفیع رشد بهینه دانش آموزان معلمان باید محیطی در کلاس خلق کنند که دانش آموزان را به ارضای نیازهای روان شناختیشان یعنی نیاز به عشق و احساس تعلق، نیاز به آزادی نیاز به قدرت ارزشمندی و نیاز به تفریحترغیب کند به یاد داشته باشید که رفتارهای ما همواره تلاشی برای ارضای این نیازهاست. ارضای پیوسته و پایدار این نیازها به تقویت رشد و تحول سالم می انجامد مشکلات انضباطی و رفتاری دانش آموزان در محیطی که به ارضای نیازهایشان می پردازند، به طور معناداری کاهش مییابد و علل کم تری وجود خواهد داشت که دانش آموزان برای ارضای نیازهایشان، خود را درگیر رفتارهای نامناسب یا مخرب کنند.

13

2

(0/1000)

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.