بریدۀ کتاب
1403/5/13
صفحۀ 44
#با_ضیاء_الدّین #بریده_های_کتاب_شرح_حدیث_مکارم_الأخلاق 7⃣ 🌀 یقین به حکمت الهی و توحید افعالی... 🔻 #استاد_سید_علی_خامنه_ای: 🔸اگر یقین به حکمت الهی و به توحید افعالی به معنای واقعی دارید این کار خداست که او را به جهتی داده؛ برادران یوسف گفتند: "قالوا تَاللهِ لَقَد أَثَرَكَ اللهُ عَلَینا" یا آن جهت در خود اوست، یا علت در دیگری است، یا امتحان برای اوست، بالاخره علتی دارد. این موجب نشود که دل شما به او ناصاف بشود و از او کراهت پیدا کنی "فَاِنَّ الرِّزْقَ لا يَسوقُهُ حِرْصُ حَریص" این طور نیست که اگر ما حرص بزنیم راه رزق به سمت ما باز بشود. هیچکس با حرص به رزق نمیرسد. "وَ لا يَرُدُّهُ كُره كاره" با بدآمدن من و شما هم رزق از کسی بر نمیگردد "وَ لَو اَنَّ اَحَدَكُم فَرَّ مِن رِزْقِهِ كَما يَفِرُّ مِنَ المَوتِ" اگر شما از رزقی که خدا برایتان مقدر کرده فرار کنید آن طور که از مرگ فرار میکنید "لَاَدرَكَهُ كَما يُدرِكُهُ الموتُ" این رزق شما را پیدا میکند همچنان که موت شما را پیدا میکند واقعاً چه بیانات لطیف و حکیمانه ای. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش اول: یقین؛ ص ۴۴ #بهشت_اندیشه #اندیشه_رَه_بر #احیاگر_تفکر_نوین_اسلامی #با_کتاب
#با_ضیاء_الدّین #بریده_های_کتاب_شرح_حدیث_مکارم_الأخلاق 7⃣ 🌀 یقین به حکمت الهی و توحید افعالی... 🔻 #استاد_سید_علی_خامنه_ای: 🔸اگر یقین به حکمت الهی و به توحید افعالی به معنای واقعی دارید این کار خداست که او را به جهتی داده؛ برادران یوسف گفتند: "قالوا تَاللهِ لَقَد أَثَرَكَ اللهُ عَلَینا" یا آن جهت در خود اوست، یا علت در دیگری است، یا امتحان برای اوست، بالاخره علتی دارد. این موجب نشود که دل شما به او ناصاف بشود و از او کراهت پیدا کنی "فَاِنَّ الرِّزْقَ لا يَسوقُهُ حِرْصُ حَریص" این طور نیست که اگر ما حرص بزنیم راه رزق به سمت ما باز بشود. هیچکس با حرص به رزق نمیرسد. "وَ لا يَرُدُّهُ كُره كاره" با بدآمدن من و شما هم رزق از کسی بر نمیگردد "وَ لَو اَنَّ اَحَدَكُم فَرَّ مِن رِزْقِهِ كَما يَفِرُّ مِنَ المَوتِ" اگر شما از رزقی که خدا برایتان مقدر کرده فرار کنید آن طور که از مرگ فرار میکنید "لَاَدرَكَهُ كَما يُدرِكُهُ الموتُ" این رزق شما را پیدا میکند همچنان که موت شما را پیدا میکند واقعاً چه بیانات لطیف و حکیمانه ای. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش اول: یقین؛ ص ۴۴ #بهشت_اندیشه #اندیشه_رَه_بر #احیاگر_تفکر_نوین_اسلامی #با_کتاب
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.