بریدۀ کتاب
1402/10/7
صفحۀ 2
حافظ : چون اوضاع مملکت بحرانی بوده است و ممکن بود فتنهای بر پا گردد، ابوبکر و عمر چارهای ندیدند جز اینکه کار را یکسره کنند؛ لذا عمر با ابوبکر بیعت کرد و غیر از عده معدودی از پیروان سعد بن عباده بقیه اهل مجلس نیز با عمر موافقت کردند. واعظ : پس خود شما هم قبول دارید که حتی در سقیفه هم اجماع کامل صورت نگرفته است. - عرض کردم که اوضاع بسیار بحرانی بوده است و چارهای جز عجله نبوده است. + آیا این امکان هم وجود نداشت که علی (ع) و عباس و دیگر بزرگان بنیهاشم را خبر کنند ؟ - علی الظاهر، نه !! + خیر قربان، فرصت داشتند؛ بلکه آنها را عمدا خبردار نکردند. - دلیلی هم بر این گفته خود دارید ؟ + چه دلیلی از این بهتر که عمر تا درب خانه پیامبر آمد؛ ولی برای اینکه مبادا علی و بنیهاشم از جریان اجتماع در سقیفه خبردار شوند وارد خانه نشد. - استدعا میکنم این حرفهایی که ساخته ذهن عوام شیعه است را در این مجلس مهم مطرح نکنید. + الحمدالله در کتب معتبر شما، به اندازه کافی دلیل و برهان برای اثبات حرف ما موجود است و در نتیجه نیازی به جعل حدیث نداریم. در برخی کتابهای معتبر اهل سنت آمده است که ...
حافظ : چون اوضاع مملکت بحرانی بوده است و ممکن بود فتنهای بر پا گردد، ابوبکر و عمر چارهای ندیدند جز اینکه کار را یکسره کنند؛ لذا عمر با ابوبکر بیعت کرد و غیر از عده معدودی از پیروان سعد بن عباده بقیه اهل مجلس نیز با عمر موافقت کردند. واعظ : پس خود شما هم قبول دارید که حتی در سقیفه هم اجماع کامل صورت نگرفته است. - عرض کردم که اوضاع بسیار بحرانی بوده است و چارهای جز عجله نبوده است. + آیا این امکان هم وجود نداشت که علی (ع) و عباس و دیگر بزرگان بنیهاشم را خبر کنند ؟ - علی الظاهر، نه !! + خیر قربان، فرصت داشتند؛ بلکه آنها را عمدا خبردار نکردند. - دلیلی هم بر این گفته خود دارید ؟ + چه دلیلی از این بهتر که عمر تا درب خانه پیامبر آمد؛ ولی برای اینکه مبادا علی و بنیهاشم از جریان اجتماع در سقیفه خبردار شوند وارد خانه نشد. - استدعا میکنم این حرفهایی که ساخته ذهن عوام شیعه است را در این مجلس مهم مطرح نکنید. + الحمدالله در کتب معتبر شما، به اندازه کافی دلیل و برهان برای اثبات حرف ما موجود است و در نتیجه نیازی به جعل حدیث نداریم. در برخی کتابهای معتبر اهل سنت آمده است که ...
1
نظرات
تاکنون نظری ثبت نشده است.