جزئیات فعالیت

      داستان های عالی سینمایی: سرگیجه، هشت و یک دوم، پریونا، راشومون، کازابلانکا، حرص، عصر حدید، رزمناو پوتمکین، مهاجمین صندوقچه گم شده، هانا و خواهرانش، نابودگر، سگدانی 

منظور از فرم، فرمول نیست.دستورپهت کیک تضمین نمیکند که خوب از اب در بیاد. داستان رازامیزتر و پیچی ه تر و انعطاف پذیرتر از اونه که به فرمول دربیاد. چیزی که نیازه فرمه.
داستان خوب ارزش تعریف مددن دارد و نویسنده استعداد نوشتن وقایع را به نحوی که تا کنون مسی به ذهنش خطور نکرده دارد. نگاه ویژه او به سرشت بشر و جامعه و دانش ژرف از شخصیت ها و دنیای اثرش لازم به مقدار زیادی عشق دارد:
عشق به داستان:  یعنی اینکه فقط از طریق داستان میشه حرف زد. اینکه شخصیت‌های داستان میتونن واقعی تر از مردم عادی باشن. یعنی دنیای داستان می‌تونه عمیق‌تر از دنیای واقعی باشه.
عشق به درام: یعنی علاقه به حوادث و مکاشفاتی که باعث تغییر عظیمی توی زندگی میشن.
عشق به حقیقت: یعنی اعتقاد به اینکه درپغ هنرمند رو فلج میکنه. یعنی باید تمام انگیزه های خودش و حقایق زندگی رو مورد پرسش قرار بده.
عشق به بشر: یعنی همدردی با کسانی که رنج می‌کشند.، رخنه به درون اونها و دیدن دنیا از چشم اونها.
عشق به احساس: یعنی نیاز به درگیر شدن با احساسات جسمی و درونی.
عشق به رویا: یعنی پرواز و سپردن خود به بال‌های تخیل.
عشق به طنز: یعنی لذت بردن از عامل متعادل کننده ی زندگی.
عشق به زبان: علاقه به اصوات و نحو و صرف و معانی.
عشق به دوگانگی: استعداد شناخت تضادهای پنهان زندگی و تردید در طواهر امور.
عشق به کمال: شور نوشتن و بازنویسی.
عشق به یگانه بودن: تحمل ریشخندها و جسارت 
عشق به زیبایی: خوب نوشتن و بیزاری از بد نوشتن
عشق به خود: اطمینان به اینکه نویسنده هستید و قدرت عدم نیاز به یاداوری این مطلب

باید عاشق نوشتن باشید و تنهایی را تحمل کنید
    
1
0

0

(0/1000)

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است.